اولین کمیته بیمه و درمان برای ارتقاء کیفیت و خدمات و ارائه تعهدات به جامعه هدف در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.
کد خبر: ۹۰۹۸۰۷۸
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ اولین کمیته بیمه و درمان استان با حضور مدیرکل تامین اجتماعی، مدیر درمان تامین اجتماعی، نماینده معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان، معاونین و کارشناسان دو حوزه و روسای تشکل های کارگری و بازنشستگی تشکیل شد.

مدیر کل تامین اجتماعی در این کمیته گفت: سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی می تواند تصمیم گیری ها را در راستای حفظ و صیانت از سرمایه بیمه شدگان بهبود بخشد و نظرات شرکای اجتماعی در مراحل اجرائی در نظر گرفته شود.

غلامرضا محمدی، اولویت سازمان تامین اجتماعی در تعامل مستمر و سازنده با شرکای اجتماعی را یادآور شد و گفت: یکی از مهمترین اولویتهای سازمان تامین اجتماعی توجه به دیدگاه شرکای اجتماعی است و در همین راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی در سه حوزه بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران برنامه های جامعی را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است.

محمدی با اشاره به چالش های پیش رو سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی نهادی درآمدی- هزینه ای است و در سالهای اخیر نسبت منابع به مصارف کاهش یافته است و از طرفی سازمان متعهد به اجرای تعهدات خود در قبال بیمه شدگان و مستمری بگیران می باشد  لذا ضروری است شرکای اجتماعی در خصوص بازتاب مسائل و مشکلات این سازمان به نهادهای قانون گذاری اقدام نمایند.

دکتر جاوید، مدیر درمان تامین اجتماعی استان  نیز در این کمیته ، گفت: تحقق برنامه های سازمان تامین اجتماعی با مشارکت تمامی شرکای اجتماعی امکان پذیر است.

وی پاسخگو بودن را یکی از ضرورتهای نهادها در مقابل ذی نفعان دانست و افزود: سازمان تامین اجتماعی با پاسخگویی در مسائل و مشکلات توانسته است شفافیت عملکرد را سرلوحه امور خود قرار دهد.

دکتر عابدی روش، نماینده معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز ضرورت هم فکری و هم اندیشی با صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی به خصوص بیمه شدگان و مستمری بگیران را یادآور شد و گفت: در این خصوص معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان با ارسال  بخشنامه و دستورالعمل ها از جمله کمیته بیمه و درمان زمینه اصل سه جانبه گرایی را فراهم نموده است.

در این کمیته نمایندگان تشکلهای کارگری و بازنشستگی بر انجام تعهدات دولت در  بودجه سال 1398 از جمله تسویه بدهی سازمان تامین اجتماعی ،تخصیص بودجه به بیمه های حمایتی از جمله بیمه قالیبافان، رانندگان، خادمین مساجد، کارگران ساختمانی، تامین بودجه مشاغل سخت و زیان آور و عدم تفکیک نه بیست و هفتم سهم درمان حق بیمه تاکید کردند.

ارسال نظرات