حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، گفت: امروز مسأله گزینش افراد به ویژه در سطوح مدیریتی به یکی از دغدغه های مهم مردم تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۰۹۸۰۷۷
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام  در جمع مسئولان و گزینش گران هسته های گزینش ادارات استان، بر انجام تحقیقات دقیق و موثر در امر گزینش افراد و دوری از هرگونه مسامحه کاری تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به امر گزینش و انتخاب و استخدام افراد شایسته و با ایمان موجب تعالی نظام اداری در جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت مردم سالار خواهد بود.

وی افزود: هیأت های گزینش باید با انتخاب افراد سالم و کارآمد شایسته سالاری را در نظام مدیریتی جامعه حاکم نمایند و هیچ گاه اجازه ندهند فرد یا افرادی که دارای خصائص نامطلوب هستند از مجرای گزینش عبور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: امروز مسأله گزینش افراد به ویژه در سطوح مدیریتی به یکی از دغدغه های مهم مردم تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به سفارشات و تأکیدات حضرت امام خمینی(ره) در خصوص به کارگیری افراد با ایمان و متعهد در بدنه دولت و نظام، خاطرنشان کرد: امام راحل به عنوان بزرگترین مدافع حق مردم پس از انحلال هسته های گزینش در سال 61 دستور تشکیل هیأت های گزینشی دارای صلاحیت را به منظور جلوگیری از انتخاب افراد فاسق و نالایق و نیز استیفای حقوق تضییع شده افراد در گزینشهای قبلی، در قالب فرمانی 8 ماده ای صادر فرمود.

 وی افزود: امام خمینی( ره) در منشور گزینشی خود بر حضور افراد صالح و فاضل در هیأتها و هسته های گزینش و پرهیز از هرگونه سهل انگاری و مسامحه کاری تأکید نمودند.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری،  احمدرضا بهرامی سامانی، رئیس کل دادگستری و مدیر هسته گزینش قوه قضائیه در استان نیز با اشاره به اهمیت کار گزینش در جامعه اسلامی گفت: بر اساس حدیثی گهربار از پیامبر اکرم(ص) اگر کسی شخصی را برای کاری گزینش کند و بعد مشخص شود که فردی بهتر از او برای آن کار وجود داشته به اسلام و مسلمین خیانت کرده است.

وی، دو شاخصه تخصص و بهره مندی از فضائل اخلاقی را ملاک گزینش اشخاص برشمرد و افزود: اگر در سطوح مختلف این دو شاخصه مبنای انتخاب و به کارگیری افراد قرار گیرد قطعاً سطح بهره وری و پیشرفت جامعه رشد چشمگیری خواهد داشت.

 بهرامی با برشمردن ویژگی های افراد گزینشگر از دیدگاه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: اعضاء هیأت های گزینش باید افرادی صالح، متعهد و آشنا به مسائل روز باشند و در گزینش افراد بدون ملاحظه روابط و به دور از هرگونه تنگ نظری و سهل انگاری فعالیت نمایند.

لازم به ذکر است اعضاء هسته های گزینش چهارمحال و بختیاری ، پیش از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به منظور تجدید میثاق با آرمان های والای شهیدان در محل گلزار شهداء شهرکرد حضور یافتند و با اهداء شاخه های گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهداء گرانقدر ادای احترام کردند.

گفتنی است: 15 دیماه، سالروز صدور فرمان حکومتی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ( رضوان الله تعالی علیه) در امر تشکیل نهاد گزینش کشور است.

ارسال نظرات