عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، معتقد است که عامل اصلی در گرانی قیمت ارز بانک ها هستند و دولت نیز باید نظارت لازم بر بانک ها داشته باشد تا از سوداگری توسط بانک ها و صرافی ها جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۰۹۸۰۵۸
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهاب نادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نوسانات نرخ ارز در هفته های اخیر، گفت: در بحث ارز اعتقاد بر این است که دلار باید روند نزولی خود را ادامه دهد، البته بانک مرکزی و دولت گاهی در این حوزه کم کاری می کنند که این کم کاری ها باید جبران شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: بانک مرکزی اگر اعلام نمی کرد که ارز خانگی و ارزهای دست مردم را با قیمت 10 هزار و 500 تومان خریداری می کند این احتمال وجود داشت که قیمت ارز تا 7 هزار تومان کاهش یافته و در همین نقطه ثابت بماند.

عامل اصلی در گرانی قیمت ارز بانک ها هستند

وی با بیان اینکه در آینده که موضوع تعطیلات نوروزی مطرح می شود بعید است که قیمت ارز با مدیریت دولت روند افزایشی یابد، ادامه داد: این موضوع که برخی القاء می کنند در ماه های پایانی سال قیمت ارز افزایش می یابد شایعه ای بیش نیست که توسط سوداگران بازار ارز مطرح می شود تا از این موضوع سوءاستفاده کنند.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: عامل اصلی در گرانی قیمت ارز بانک ها هستند و دولت نیز باید نظارت لازم بر بانک ها داشته باشد تا از سوداگ ری توسط بانک ها و صرافی ها جلوگیری شود.

حتی دلار 9 هزار تومانی نیز گران است

وی با بیان اینکه براساس نظر کارشناسان قیمت دلار روند کاهشی می یابد که به تبع آن قیمت کالاها نیز باید روند نزولی پیدا کند، افزود: این موضوع که برخی ها می گویند نرخ 11 هزار تومانی دلار مناسب بوده نکته صحیحی نیست چرا که  قیمت دلار باید در حدود نرخ دلار در بازار ثانویه باشد.دلار ۸ هزار تومانی نیز براساس مولفه های اقتصادی  گران است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید با  تلاش ها و هماهنگی تیم اقتصادی دولت کاهش قیمت دلار در بازار ادامه یابد و بعد از منطقی شدن نرخ ارز، حداقل ثبات نسبی در بازار  ایجاد شود.

 

ارسال نظرات