خبرهای داغ:
مشاوره دینی- تربيتی و اعتقادی با موضوع ازدواج ویژه سربازان وظيفه با سخنرانی کارشناس مسائل خانواده و ازدواج جناب آقای عباد کریمی در محل نمازخانه این ناحیه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۹۸۰۳۸
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دهاقان، جناب آقای کریمی کارشناس مسائل خانواده و ازدواج بیان نمود: آشنایی یک جریان یا فرآیند تبادل بین 2 نفر از جنس مقابل زیر نظر خانواده به منظور تصمیم گیری برای ازدواج است و اصل جذابیت اولین گام جهت آشنایی می باشد و تضادها و تفاوت ها و شباهت ها می توانند از منابع جذابیت باشند.

ایشان گفت: فضای ازدواج فضای همراهی، رشد دادن و رشد کردن است و معیارهای ازدواج همانند ستون های یک ساختمان است که فاصله مناسب ، بنای ساختمان را با هم نگه می دارد، از این رو هریک از ستون ها سرجای خودش مهم است ، بنابرین در ازدواج هریک از این معیارها مهم است.

وی افزود:اولین معیار در ازدواج ایمان است و ایمان یعنی پایبندی و اعتقاد به یک سری از اصول و ارزش ها می باشد، فرد با ایمان دروغ نمی گوید، حق پذیر است و... و دومین معیار اخلاق خوب و خوش اخلاقی می باشد که اخلاق خوب 3 علامت و نشانه دارد: 1- فرد گشاده رو است2- در وجود فرد روحیه ایثار و ازخودگذشتگی وجود دارد3-فرد بدزبان و بد دهان نمی باشد و سومین معیار در ازدواج اصالت می باشد که اصالت نیز 3 علامت و نشانه دارد که عبارتند از : 1- درون سفره فرد رزق و روزی حلال و پاک وجود دارد2- در محیط زندگی بدنام نباشد و در محیط کار حسن شهرت داشته باشد  3- کفویت داشتن و بهم آمدن که کفویت شامل کفویت فرهنگی- سیاسی-عاطفی-اقتصادی- تحصیلی و جنسی می باشد.

کریمی در پایان گفت: زن و مرد می بایست دنیای درون خود را بیشتر بشناسند و با عواطف و احساسات یکدیگر آشنا شوند و زنان در این راستا اهمیت و نقش بیشتری دارند زیرا دنیای زن دنیای محبت و توجه کردن به وی می باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها