به همت واحد علمی پژوهشی حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان ذوب آهن اصفهان ساخته شد
به همت واحد علمی پژوهشی حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان ذوب آهن اصفهان مهره رور سیبل نورد 650 طراحی و ساخته شد.
کد خبر: ۹۰۹۸۰۳۰
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

به گزارش بسیج کارگری کشور خبرگزاری بسیج استان  اصفهان ، به همت واحد علمی پژوهشی حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان ذوب آهن اصفهان مهره رور سیبل نورد 650 طراحی و ساخته شد.

بومی سازی تکنولوژی همواره یکی از دغدغه های صنعت فولاد می باشد به همین منظور حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان با تشکیل واحد علمی پژوهشی از مهندسین ، تکنسین ها و متخصصین شرکت با طراحی و ساخت مهره رورسیبل نورد 650 گامی مهم در جهت بومی سازی و کسب تکنولوژی فولاد برداشتند.

عبدالله نقدی پور بیرگانی مهندس مکانیک کارگاه اکسیژن و کمپرسور و مسئول واحد علمی پژوهشی بسیج شرکت گفت: به منظور ارتقاء دانش ، توانمندی ها و شناخت پتانسیل کارکنان شرکت و همچنین افزایش بهره وری گروهی متشکل از مهندسین ، تکنیسین ها و متخصصین مکانیک، برق ، الکترونیک و الکتروتکنیک بخش های مختلف شرکت شروع به فعالیت علمی پژوهشی در زمینه های مختلف درکارخانه نمودیم .

وی با اشاره به این موضوع که شعار این واحد علمی پژوهشی ، من ذوب آهنی هستم است ، افزود : اعضای این واحد با بازدید از بخش های مختلف و قسمت هایی که طرح های نیمه تمام داشتند و طرح مسئله تصمیم بر این شد که بر روی پروژه مهره رورسیبل نورد 650 کار شود تا این قطعه بومی سازی گردد.

مهندس مکانیک کارگاه اکسیژن و کمپرسور با بیان اینکه برای طراحی و ساخت این قطعه تیمی  تشکیل گردید که بعد ازآزمایش و بررسی دقیق در خصوص متریال مصرفی استفاده شده قطعه اصلی ، بنا گردید از سرد کن انتهای فرسوده قطعه که از همین متریال در سردکن ها استفاده شود .

وی گفت:: بعد از دمونتاژ ، ریخته گری و تراشکاری که جمعی از پژوهشگران و متخصیصین شرکت بر آن نظارت داشتند ساخت قطعه رورسیبل به پایان رسید و مورد تایید مسئولین نظارتی قرار گرفت.

مسئول واحد پژوهشی بسیج گفت: این قطعه از قطعات استراتژیک بوده که در خارج شرکت ساخته می شد که میزان صرفه جویی ساخت این قطعه نسبت به خرید آن به میزان 800 میلیون ریال است که باعث افزایش بهره وری و کاهش قیمت تمام شده محصولات در شرکت خواهد شد.

مهندس رسالت معاون تولید نورد 650 گفت: قفسه اینورسیل رور سیبل چهارمین قفسه نورد 650 می باشد که جهت تولید انواع پروفیل ، تیرآهن، تیرآهن بال پهن و انواع ریل مورد استفاده قرار می گیرد و شمش در قفسه رورسیبل به صورت رفت و برگشت بین سه تا 7 بار نورد می شود.

 

ارسال نظرات