درنشست هم اندیشی مدیران کل دستگاه های متولی در حوزه کار مطرح شد؛
امین غفاری نژاد معاون امور صنایع سازمان صنعت و معدن استان نیز در این جلسه گفت: اکنون به جای رفع موانع با اقدام نکردن برخی، قانون بقای مشکلات در استان حاکم شده است.
کد خبر: ۹۰۹۸۰۲۱
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، 

؛سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان نیز درنشست هم اندیشی مدیران کل دستگاه های متولی در حوزه کار و تولید، با اشاره به اینکه تحریم‌ها سهم اندکی در اقتصاد کشور دارند، گفت: بیشتر مشکلات ما ناشی از عدم مدیریت صحیح است.

فرمانده سپاه ثارلله افزود: در برابر وفاداری مردم کرمان واقعا شرمنده هستیم.

وی با اعلام اینکه جنگ روانی تحریم‌ها بیش از خود تحریم بر کشور اثر منفی گذاشته است تاکید کرد: مدیریت باید به مدیریت انقلابی، جهادی و مطابق با ارزش‌های نظام تغییر کند تا بتواند موثر باشد.

سردارابوحمزه با انتقاد از دولت در زمینه کاهش ۲۰ درصدی بودجه نیرو‌های مسلح افزود:  سپاه تنها در استان کرمان ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است و در کل کشور ۳۴ هزار میلیارد تومان موسسه خاتم الانبیاء سپاه از دولت طلب دارد، اما این تصمیم دولت مغایر با اقدامات این نهاد بوده است.

فرمانده سپاه ثارالله تصریح کرد: با همه این موانع، اگر مسئولین بخواهند برای رفع مشکلات اقتصادی همکاری همه جانبه خواهیم داشت.

جلیل کاربخش راوری رییس خانه صنعت،معدن و تجارت کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه قانون پایش فضای کسب و کاردر سال ۹۱ ابلاغ شده است و بایستی انجام شود گفت: مشکل فراروی واحد ها‌ی صنعتی ما اکنون موضوع بیمه و  مالیات است.

وی بیان داشت: اکنون سال پنجم است که در استان کرمان شورای بخش خصوصی و دولت تشکیل میشود و اکنون ۱۴ مصوبه کشوری عملیاتی شده، که ۴ پیشنهاد آن از استان کرمان ارائه شده است.

حسن امیری به عنوان دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، نیز از تعطیلی ۳۶ واحد صنعتی استان خبر داد و گفت: اکنون این واحد‌ها در خصوص سرمایه در گردش مشکل دارند.

وی افزود: بانک‌های استان اکنون مصارفشان بیش از سپرده هاست که این یک بحران تلقی میشود.

امیری بیان داشت: اکنون صادرات استان کرمان، کاهش یافته و این در حالیست که صدور ۳۸ دستورالعمل از سوی دولت مشکلات را دو چندان کرده است.

وی با انتقاد از نحوه عملکرد برخی متولیان برای بعضی واحد‌های صنعتی استان ،گفت:  برای شرکت مبنا پلیمر در شهرک صنعتی کرمان بیش از ۱۸ جلسه برای توسعه و رفع موانع تشکیل دادیم و مشکلات بررسی شد، اما متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

امیری خواستار استانی شدن تصمیمات و سنجش هر استان بر حسب شرایط و ظرفیت‌های موجود شد.

امین غفاری نژاد معاون امور صنایع سازمان صنعت و معدن استان نیز در این جلسه گفت: اکنون به جای رفع موانع با اقدام نکردن برخی، قانون بقای مشکلات در استان حاکم شده است.

وی بیان داشت:۱۴۰۰ بنگاه صنعتی تا کنون در استان پایش شده است و تنها ۳۹ درصد یعنی ۵۵۰ بنگاه وضعیت مناسبی در پرداخت حقوق، پرداخت بدهی‌ها و تولید دارند.

غفاری با اشاره به اینکه ۳۶ درصد بنگاه‌های تولیدی در حالی تولید میکنند که اصطلاحا نقطه سر به سر تولید هستند افزود:این بنگاه‌ها علنا سودی ندارند و تنها برای حفظ بقای خود تلاش میکنند.

وی مشکل عمده فعلی صنایع استان را نبود مواد اولیه تولیدی عنوان کردو گفت: سرمایه گذاران هم منتظر روشن شدن یا حذف تحریم ها هستند.

غفاری از اختصاص ۲ میلیارد تومان برای عارضه یابی موانع تولیدی در بنگاه ها‌ی اقتصادی و ۴ میلیارد تومان برای کمک به تولید واحد‌های صنعتی استان نیز در سال ۹۷ خبر داد.

رضا اسماعیلی پور مدیر کل تعاون و رفاه اجتماعی استان  کرمان نیز از وجود ۴۴۶۰۰ بنگاه فعال در استان خبر داد و گفت: بایستی مردم را به کار آفرینی تشویق کنیم تا سرمایه هایشان را خارج از کشور هزینه نکنند.

اسماعیلی بیان کرد:اکنون باید بنگاه‌های که از چرخه تولید خارج شدند را رها کرد و بایستی به دنبال ایجاد کارگاه‌هایی تولیدی باشیم.

سلمانیان مدیر کل امور مالیاتی استان نیز از  تهاتر ۱۴۲ میلیارد تومان بدهی افراد و بخش خصوصی خبر داد و افزود:یکی از مشکلات فراروی ما این است که در برخی موارد نمیتوان مالیات را از مردم دریافت کرد و با وضعیت اقتصادی موجود یکی از راه‌های درآمد دولت پرداخت مالیات است که در این خصوص مشکل داریم.

شهابی نژاد معاون بیمه تامین اجتماعی استان نیز ضمن انتقاد از فرافکنی برخی متولیان نسبت به اینکه مشکلات را نه بخش خصوصی میپذیرد و نه دولت گفت: نبایستی مشکلات را گردن یکدیگرانداخت و بایستی با تعامل و مدیریت فکری درجهت رفع آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان تعهد اجرا برای سازمان تامین اجتماعی استان وجود دارد افزود: ارائه خدمات و اجرای این میزان تعهدات بستگی به دریافت به موقع جرائیم و مطالبات است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات