امام جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه رانت‌خواری، اختلاس و فساد برخی مسؤولان سبب ضربه خوردن دین مردم می‌شود گفت: مسئولان نظام اسلامی در روز قیامت باید پاسخگوی عملکردشان باشند.
کد خبر: ۹۰۹۸۰۱۴
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر انزلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین امشب در مراسم سالروز شهادت "شهید علی حیدریه کهن" از شهدای حادثه کشتی سانچی اظهار کرد: پیام تسلیت مقام معظم رهبری سبب تسلی خاطر بازماندگان شهدای حادثه سانچی شد.

وی با بیان اینکه تمامی انسان‌ها حتی انبیاء الهی نیز طعم مرگ را می‌چشند گفت: نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که چه کسانی موفق شدند در دوران حیاط خود به رشد و کمال دست پیدا کنند.

امام جمعه بندر انزلی با تأکید بر اینکه انسان باید از تمام لحظات عمرش برای دست یافتن به رشد و کمال استفاده کند افزود: خدمت کردن به مردم در نظام اسلامی یکی از عوامل دستیابی انسان به رشد و کمال است.

شمس‌الدین با اعلام اینکه قرار گرفتن انسان‌های مومن در نظام اسلامی یکی از عنایات خداوند متعال است خاطرنشان کرد: حضور در نظام اسلامی سبب می‌شود تا انسان‌ها آسانتر به رشد و تکامل دست پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه مسؤولان در نظام اسلامی بسیار سنگین است بیان کرد: مسؤولان در نظام اسلامی باید شرایط و زمینه را رسیدن مردم به کمال فراهم کنند.

امام جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه رانت‌خواری، اختلاس و فساد برخی مسؤولان سبب ضربه خوردن دین مردم می‌شود افزود: مسؤولان نظام اسلامی در روز قیامت باید پاسخگوی عملکردشان باشند.

شمس‌الدین پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از عوامل دستیابی جوانان نظام اسلامی به رشد و کمال دانست و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های نظام اسلامی این است که مردم و مسؤولان همراه با یکدیگر برای رشد و کمال جامعه تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه افراد منفعت طلب به رشد و کمال دست پیدا نکرده‌اند خاطرنشان کرد: امروز دشمن تمام تلاش خود را علیه ملت ایران به کار گرفته و عموم مسؤولان نیز برای مقابله با این دشمنی تلاش می‌کنند.

امام جمعه بندر انزلی با تأکید بر اینکه اگر کسی در شرایط کنونی کشور به دنبال خدمت به مردم باشد می‌تواند به رشد و کمال دست پیدا کند افزود: خدمت به مردم از جمله توصیه‌هایی است که در معارف دینی ما به آن اشاره‌شده است.

شمس‌الدین با بیان اینکه اگر کسی به خداوند متعال ایمان پیدا کند دیگر لغزش و کم‌کاری دیگران او را از صراط مستقیم خارج نمی‌کند اظهار کرد: اگر ما واقعاً به خداوند متعال ایمان داشته باشیم دیگر کثرت دشمن‌ها ما را از مسیرمان بازنمی‌گرداند.

وی با اشاره به اینکه امروز مقام معظم رهبری در برابر تمام دشمنی‌ها و توطئه‌های داخلی و خارجی باصلابت ایستاده است بیان کرد: این امر نشان دهنده ایمان واقعی به خدا است‌.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه بزرگ‌ترین نیکی در نظام اسلامی این است که فردی برای رفع مشکلات مردم و باز کردن گره‌های آنان تلاش کند تصریح کرد: شهدای حادثه سانچی افرادی بودند که برای خدمت به مردم و نظام اسلامی جان خود را از دست دادند.

شمس‌الدین با بیان اینکه اگر کسی به جامعه اسلامی ضرر برساند در وهله نخست به خودش ضرر رسانده است گفت: چنین افرادی قطعاً گریبان گیر شقاوت و بدبختی شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات