رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت دلیل جا ماندن نمایندگان گیلان از عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ را عدم رأی نمایندگان کمیسیون‌ها به وکلای گیلان در مجلس برشمرد.
کد خبر: ۹۰۹۷۹۹۷
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، ولی داداشی با اشاره به نقاط مثبت و منفی لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۸ دولت به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حمایت از اشتغال، تولید و کوچک کردن حجم دولت از نکات مثبت لایحه پیشنهادی دولت برای سال آینده است.

وی لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۸ کل کشور را در برخی نقاط دارای اشکالاتی دانست و افزود: نقاط برجسته لایحه بودجه سال آینده کل کشور در نقاط ضعف آن مستور شده است.

ابهام در میزان منابع یارانه حامل‌های انرژی

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به پیشنهاد دولت درباره سوخت گفت: دولت در لایحه پیشنهادی بودجه خود به مجلس قیدی را متذکر نشده که قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا خواهد کرد یا نه و میزان یارانه حامل‌های انرژی نیز در منابع انرژی دیده نشده درحالی‌که قیمت سوخت در سال آینده عملاً افزایش پیدا خواهد کرد.

دونرخی بسته شدن بودجه از فروش نفت اشکال بزرگ بودجه سال ۹۸

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد به دونرخی بسته شدن بودجه درفروش نفت یک و نیم و دو و نیم میلیون بشکه در روز خاطرنشان کرد: بودجه باید با یک‌میزان درآمد ثابت بسته شود نه با یک بودجه متغیر و به نظر من یکی از اشکالات بزرگ بودجه، بسته شدن دونرخی آن است.

عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی دونرخی بسته شدن بودجه کشور را موجب آسیب وارد شدن به افکار عمومی دانست و تصریح کرد: دونرخی دیده شدن بودجه کشور افکار عمومی را متشنج کرده اما این امید را به مردم خواهیم داد که این بودجه در مجلس اصلاح شود.

تلاش مجلس بر توزیع عادلانه بودجه‌ متمرکز وزارتخانه‌ها است

داداشی با اشاره به تخصیص سهم عمده بودجه کشور به‌صورت متمرکز در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها گفت: ردیف بودجه‌ای بسته‌شده در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها به‌صورت متمرکز، پنهان نیست بلکه آشکار و ردیف‌های آن مشخص است.

وی با بیان اینکه متمرکز کردن بیش از ۷۰ درصد بودجه کشور به دست وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها هیچ‌گاه نگاه دولت نیست خاطرنشان کرد: دولت در بودجه‌هایی که به وزارتخانه و سازمان‌ها واگذار کرده ردیف‌های آن‌ها را نیز مشخص کرده است و این بدان معنا نیست که حجم عمده بودجه کشور به سمت وزارتخانه‌ها سرازیر شود.

نماینده مردم آستارا با بیان اینکه متمرکز دیده شدن بخشی از بودجه در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها لازم است گفت: برخی از تصمیمات و اجرای آن تصمیم در کشور نیازمند سپردن اختیارات هزینه‌ای به دست وزارتخانه و یا روسای سازمان‌های کشور بوده تا حوادث، رویدادها و برنامه‌هایی که وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها طراحی می‌کنند در اختیارشان قرار بگیرد.

داداشی در پاسخ به اینکه تخصیص بخش عمده بودجه کشور به دست وزارتخانه‌ها و هزینه کرد سلیقه‌ای آن توسط وزرا ممکن است منجر به توزیع ناعادلانه منابع شود تصریح کرد: تخصیص بودجه به‌صورت متمرکز در اختیار وزارتخانه‌ها به آن اندازه نیست که شاکله عدالت در توزیع بودجه را برهم بزنند درحالی‌که اگر میزان آن قابل‌توجه نیز باشد و در توزیع منجر به مشکلاتی شود مجلس آن را اصلاح خواهد کرد اما باید خاطرنشان کرد که بودجه دیده‌شده متمرکز در اختیار وزارتخانه‌ها به همان میزان سال گذشته است.

تحقق ۳۵ درصدی بودجه در سال ۹۷

وی با اشاره به میزان تحقق بودجه کل کشور در طی سال جاری گفت: بر اساس گزارش ارائه‌شده از سوی سازمان برنامه‌وبودجه تنها ۳۵ درصد بودجه کشور محقق شده است.

عدم اعتماد کمیسیون‌ها به نمایندگان گیلانی دلیل جا ماندن آن‌ها از عضویت در کمیسیون تلفیق

رئیس مجمع نمایندگان گیلان درباره عدم عضویت نمایندگان گیلانی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ بیان کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در سال گذشته سه عضو از نمایندگان گیلان در خود داشت درحالی‌که ورود نمایندگان گیلانی به کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ نیازمند لابی و اخذ رأی بود که متأسفانه این مهم محقق نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات