به مناسبت همت بسیج اساتید استان کرمان برگزار شد:

همایش «نقش استاد انقلابی در دهه پنجم انقلاب»

دکتر علی باقری: روحیه بسیجی در اساتید انقلابی راه گشاست.
کد خبر: ۹۰۹۷۹۶۵
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ؛ به مناسبت دهه بصیرت همایش «نقش استاد انقلابی در دهه پنجم انقلاب» با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار گردید.

در این همایش، دکتر باقری معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی به عنوان سخنران اصلی مراسم،  به نقش و وظایف اساتید در دهه پنجم انقلاب اشاره نمود. ایشان ضمن ارزیابی شرایط و تحولات سیاسی و بین الملل در کشورمان در چندساله اخیر به رویکردهای سیاسی احزاب و گروه‌ها در مواجهه با شرایط روز و خط فکری رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله العالی) پرداخت.

دکتر محمود بابائی سرپرست سازمان بسیج اساتید استان کرمان نیز با تبیین وظایف و برنامه‌های سازمان بسیج اساتید استان ، رویکرد حل المسائلی را در اولویت رویکردهای این سازمان برشمرد و از همه اساتید انقلابی و مسئولان استانی در دستیابی به اهداف این سازمان و کمک به حرکت بالنده اساتید انقلابی در جامعه دعوت به همکاری نمود. دکتر بابائی در ادامه به شرح افق پیش روی در برنامه‌ها و اهداف سازمان بسیج اساتید کشور پرداخت.

در ادامه حجت‌الاسلام عارفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تشریح وظایف یک استاد انقلابی گفت: در اندیشه سیاسی و دینی اسلام دو نوع ولایت بیان شده است و مابین این دو چیزی وجود ندارد؛ یکی ولایت‌الله و دیگری ولایت طاغوت؛ ولایت‌الله در زمان غیبت به فقیه جامع‌الشرایط تنفیذ گردیده است و تنها فقیه جامع‌الشرایط منتخب خبرگان، برای اداره حکومت اسلامی مشروع و تنفیذ حاکمیت او به‌وسیله امام معصوم، پیامبر خدا و خداوند متعال صورت گرفته است. لذا هر حکومتی که مدار اصلی و مدار حاکمیت او فقیه جامع‌الشرایط منتخب خبرگان نباشد، حکومت طاغوت است.

حجت‌الاسلام عارفی در ادامه با اشاره به اصل معنویت و اخلاق در انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه در حوزه عمل باید مواظب باشند که رایزن علمی باشند نه راهزن علمی؛ حق ندارند اندیشه‌ای پوسیده را به خورد جوانان بدهند و این سرقت علمی و فرهنگی محسوب می‌شود.

همچنین در این مراسم دکتر رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بسیج یک عزم دسته‌جمعی و هدایت شده با هدایت عالمانه دینی و معنوی است.

ایشان افزود: زمانی که افکار، حرکات و تصمیم‌های ما بر حول این محور جدی و هدایت شده باشد، موثر خواهد بود و همیشه مشکل‌گشای ما است.

 

ارسال نظرات