خبرهای داغ:
حبیبی معاون اقتصادی استاندار اعلام کرد:
معاون اقتصادی استاندار قزوین از رشد بیش از 25 درصدی صادرات استان قزوین در 9 ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد
کد خبر: ۹۰۹۷۹۵۷
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین، با اشاره به گزارش ارسالی به معاونت امور اقتصادی وزارت کشور تصریح کرد: در سال "حمایت از کالای ایرانی" یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید حمایت از واحدهای تولیدی، رونق اقتصادی و افزایش اشتغال و تولید است.
وی افزود: در این میان روند صادرات غیرنفتی می تواند گویای تأثیر سیاستگذاری های اقتصادی دولتمردان باشد،
معاون اقتصادی استاندار قزوین با ارائه گزارشی از میزان صادرات استان در نه ماهه سال جاری بیان داشت: در 9 ماهه سال 97، میزان صادرات غیرنفتی از گمرک استان، برابر 514 میلیون دلار و با وزن 434.8 هزار تن می‌باشد که گویای رشد 25.9 درصدی در ارزش صادرات و رشد 26.6 درصدی وزن محصولات صادراتی در 9 ماهه سال جاری می‌باشد.
وی گفت: همچنین بنابر اعلام دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در 8 ماهه سال جاری، ارزش کالاهای صادراتی استان از سایر گمرکات کشور 42 میلیون دلار بوده که در مجموع کل صادرات استان 556 میلیون دلار می‌باشد
حبیبی افزود: لازم به ذکر است ارزش کل واردات استان در 9 ماهه سال جاری برابر 507.8 میلیون دلار و با وزن 94.4 هزار تن می‌باشد.
معاون استاندار تصریح کرد: در سال جاری 203 واحد صادرکننده در استان شناسایی گردیده است که عمده صادرات آنها نیز به کشورهای عراق و افغانستان می‌باشد.
وی در پایان گف: 10 قلم کالاهای عمده صادرات استان در 8 ماهه سال جاری شامل موارد ذیل میباشد که با ارزشی معادل 219.8 میلیون دلار ، 44.3 % صادرات کل محصولات استان از گمرکات کشور را شامل می شوند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها