خبرهای داغ:
شیخ هاشم ابوخمسین روحانی و استاد دانشگاه عراقی گفت: سفر ترامپ وحدت را بین جبهه مقاومت و سیاسیون و اهالی رسانه بیشتر کرد و به همین خاطر تصمیم برای تصویب این قانون در پارلمان به ضرورت بیرون کردن آمریکا از عراق می انجامد و اقشار جامعه را متحد کرده است.
کد خبر: ۹۰۹۷۹۳۱
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، پس از سفر سرزده و شبانه ترامپ به عراق اقشار مختلف جامعه عراق اعم از سیاسیون و نخبگان دینی و فرهنگی بر ضرورت تصویب قانونی مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از عراق به وحدت و اتفاق نظر رسیده اند این در حالی است که حضور ترامپ در عراق با بی اعتنایی مسئولان عراقی و عدم استقبال آنها از ترامپ صورت گرفت. در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با روحانی و استاد دانشگاه عراقی به گفت‌وگو پرداخته که تقدیم خوانندگان محترم می شود.

شیخ هاشم ابوخمسین روحانی عراقی با اشاره به سفر مخفیانه اخیر ترامپ به عراق در گفت و گو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: در حقیقت شخصیت ترامپ و هدف او از دیدار سرزده اش به عراق تماما غیر منطقی، غیر دیپلماسی ، غیر عقلانی، غیر منطقی و غیر سیاسی و دور از شناخت دیپلماسی هست.شخصیت ترامپ به طور معمول همراه با دیوانگی و بی قید است . نزد تمام مردم دنیا شخصیتی مردود است. به خصوص در نزد  دولت مظلوم عراق، شیعیان ،حوزه علمیه و مقاومت عراق که این دیدار سرزده را صد در صد  مردود می دانند. این دیدار سفری خبیثانه و  قلدر مآبانه و ملاقاتی غیر مقبول است. در حقیقت این سفر یک سفر و ملاقات نبود بلکه نوعی از اهانت به حکومت و ملت عراق بود.

 

سفر سرزده ترامپ حاوی پیام هایی به دوستان و دشمنان آمریکا

روحانی عراقی با اشاره به اهداف ترامپ از این سفر خود افزود: ترامپ در حقیقت می خواست اثبات کند او تنها مردی است در جهان که می تواند تمام عراق را تصرف کند و اگر او نیروهایش را از سوریه خارج کرده اگر بخواهد می تواند آنها را داخل عراق کند و می خواست این پیام را به همه جهان بدهد که من می توانم در جهان و در خاورمیانه حاکمیت کنم. همچنین برای ترساندن و هشدار بیشتر به ترکیه و یا ایران می خواست این پیام را برساند که من می توانم نیروها را از عراق برای ضربه زدن به سوریه حرکت دهم و چنین اهداف رسانه ای و تبلیغاتی داشت و به دنبال ترساندن دولت‌های همسایه بود و هدف اولویت دار او به دست آوردن پول و سرمایه بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه این سفر حاوی پیامی به قشرهای مختلف در عراق بود ادامه داد: به طور طبیعی این دیدار حاوی پیامی به تمام نیروهای سیاسی و ملی بود تا اهل سنت عراق، کردها و شیعیان عراق و آزادگان در جهان از این فرصت به دست آمده بدانند که چه حکومتی دوست آنها است و یا چه حکومتی دشمن آنها است .

 

 تفاوت سفر مقامات ایرانی به عراق با سفر سرزده ترامپ

شیخ ابوخمسین تصریح کرد: دائما عده ای فریاد سر می دهند که ایران به عراق تجاوز کرده در حالی که مسئولان  ایران  با اجازه و شناخت قوانین دیپلماسی و در راستای تفاهم به عراق می آیند  و زمانی که به عراق می آیند مورد استقبال رئیس جمهور ، علما و ملت قرار می گیرند. برخلاف دولت متکبر و قلدر آمریکا  که به ملتها احترام نمی گذارد. در حقیقت ترامپ مخفیانه به عراق آمد و این عمل مشخص می کند که چه کسی دشمن و زورگو است و چه کسی به اراده ملت ها و به نمایندگانشان و به حکومت و دولت احترام نمی گذارد .

وی خاطر نشان کرد: آمریکا شیطان بزرگ و ملعون است ، در حقیقت او نماینده شیطان  است که دستورات او را اجرا می کند و مجری سیاست های ننگین شیطانی است.

 

تصویب قانون اخراج آمریکایی ها از عراق خواسته بسیاری از عراقی ها ست

روحانی عراقی گفت: امیدواریم موضوع قانون اخراج نیروهای آمریکایی در پارلمان به سرعت تصویب شود. چرا که اجرای این قانون مطالبات بسیاری از مردم است. اجرای این قانون به ترامپ پیام هایی را می رساند به طوری که روزی که او به عراق آمد چند موشک به سمت سفارت آمریکا شلیک شد. و به تصریح احزاب، ترامپ با تاریکی شب به سمت پایگاه عین الاسد رفت و به اعتقاد من رفتار او در واقع سیاست نزدیکی و مواجه شدن با آتش است .

استاد دانشگاه عراقی ادامه داد:  از خدای عزو وجل می خواهیم فرصت و شرایطی برای نابودی و شکست آمریکا در منطقه از لحاظ سیاسی و دیپلماسی و نظامی و اخلاقی فراهم آورد؛ چرا که اخلاق مفتضحانه آمریکایی در قالب چنین رفتارهایی به دست رئیس جمهور آمریکا انجام می شود.

 

تصویب قانون اخراج آمریکایی ها از عراق جامعه عراق را متحد کرد

وی با تاکید بر این موضوع که عراق تبدیل به پایگاه آمریکایی نمی شود، افزود: به عکس باید گفت این سفر آغازی شد برای نیروهای سیاسی، جهادی ،فرهنگی و رسانه ای تا تهدید را به فرصت و بهره وری  تبدیل کنند. همچون واقعه داعش که به عمق شیعیان عراق نفوذ کرد، اما نتیجه و تاثیر بزرگ آن وحدت شیعیان در منطقه از عراق و سوریه گرفته تا یمن و پاکستان و لبنان و افغانستان و بحرین بود و اکنون این سفر نیز وحدت را بین مقاومت و سیاسیون و رسانه ای ها و مذهبیون بیشتر کرده و به همین خاطر تصمیم برای تصویب این قانون در پارلمان و حاکمیت این قانون که به ضرورت بیرون کردن آمریکا و پایگاه های بیگانه می انجامد اقشار جامعه را متحد کرده است.

 

استاد دانشگاه عراقی گفت:  در سطح دیگر فرصتی برای اتحاد نظرات و تلاش درباره اخراج آمریکا به عنوان قدم اول است و سیاسیون و نمایندگان پارلمان و مقاومت ، علما و ملت را در حقیقت متحد کرد . در حال حاضر جنبش اجتماعی سیاسی و نظامی و رسانه ای برای اخراج آمریکا و ذلیل کردن ترامپ به خاطر  اهانت بزرگ او بوجود آمده است .و این اقدام ترامپ از سوی رسانه ای ها و ملت  و مذهبیون و سیاسیون مردود است از این رو به هنگام ورود ترامپ به عراق نه نخست وزیر و نه رئیس پارلمان و نه رییس جمهور و حتی کمترین مقام مسوول در دولت در سطح وزیر و یا استاندارو شهردار نیز از ترامپ استقبال نکردند که این اقدام اهانتی بزرگی برای رییس جمهور بزرگترین کشور در جهان بود .

ملت عراق در کنار مردم سوریه ضد تروریسم ایستادگی می کند

روحانی حشد الشعبی و مجاهد عراقی تاکید کرد: در حال حاضر با وجود این اقدام احمقانه که پاسخ به آن داده شد عراق به پایگاهی برای ضربه زدن به سوریه تبدیل نمی شود و عراق پایگاهی برای ایستادگی از ملت سوریه ضد تروریست تبدیل می شود و ان شاءالله به تروریست ها ضربه می زنیم چنانچه حشدالشعبی چندین بار به تروریست ها در خاک سوریه ضربه زدند و هرگز ضد ملت و حکومت سوریه اقدامی نمی کنند و ان شاءالله توطئه آنها برای بکارگیری عراق ضد سوریه محقق نمی شود.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

حوزه نیوز

ارسال نظرات