مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه ۳۷ درصد جمعیت تحت پوشش این نهاد در مناطق محروم و مرزی ساکن هستند گفت: همه خانوارهای بدون مسکن در مناطق محروم و مرزی در اولویت تحویل مسکن قرار دارند.
کد خبر: ۹۰۹۷۹۲۱
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۴

اولویّت تحویل مسکن با خانوارهای محروم مرزی استان استبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، احمد لطفی ظهر امروز در  نشست بررسی وضعیت محرومیت مددجویان استان بوشهر با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد توجه جدی به مشکلات مددجویان ساکن در مناطق محروم و مرزی است،اظهار داشت: 28 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 55 هزار نفر در استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد هستند دارد که در طول سال خدمات متنوعی به آنها ارائه می شود.

وی با بیان اینکه مددجویان ساکن در نقاط مرزی و محروم دارای مشکلات بیشتری هستند افزود: 37 درصد از جمعیت مددجوی تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم ومرزی استان قرار دارند که نسبت به سایر مددجویان از مشکلات بیشتری برخوردارند.

لطفی مسکن و اشتغال را بیشترین مشکلات این مددجویان عنوان کرد و گفت:  امسال همه خانوارهای بدون مسکن در مناطق محروم و مرزی استان بوشهر در اولویت تحویل مسکن قرار دارند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اشتغال‌زایی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد برای مددجویان مناطق محروم و مرزی عنوان کرد و اظهار داشت: مددجویانی که شرایط اشتغال را داشته باشند استعداد سنجی و آموزش داده می‌شوند و سپس با اعطای تسهیلات اشتغال به آنها، زمینه خودکفایی آنها فراهم می‌شود.

وی، بیمه منازل و اثاثیه مددجویان مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های کمیته امدادعنوان کرد و افزود: اجرای این طرح سبب پیشگیری از ضرر و زیان به خانوارهای مددجویان در برابر حوادث و بلایای طبیعی می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اجرایی برنامه‌های فرهنگی، دینی و همچنین آموزش‌های بهداشتی و سلامت را از دیگر برنامه‌های مورد نیاز مددجویان مناطق محروم برشمرد و گفت: با تعامل و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و برگزاری دوره‌های تخصصی اقداماتی برای  آموزش مددجویان و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار برای آنان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات