یک فعال فرهنگی گفت: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به عراق برای کنترل ایران است و با امید بر تغییر حاکمیت عراق می خواهند نقشه های شیطانی خود را در مرزهای بین سوریه و عراق و در نهایت مرزهای عراق و ایران پیاده کنند.
کد خبر: ۹۰۹۷۸۴۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مجتبی همتی کارشناس بین الملل و فعال فرهنگی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: اینکه آمریکایی ها ادعا می کنند بعد از شکست و نابودی داعش در سوریه تصمیم به خروج از این کشور را داریم یک فریب است،چراکه به استناد خود مقامات آمریکایی در زمان انتخابات ریاست جمهوری این کشور خود داعش را برای زمین گیر کردن کشورهای اسلامی و مهار ایران ایجاد کرد.

وی افزود: نابودی و ریشه کن کردن داعش توسط جبهه مقاومت و ارتش سوریه شکل گرفت و آمریکائی ها هیچ نقشی که در نابودی آن ندارند هیچ بلکه اولا خودشان این نیروی نجس را ایجاد کردند و خودشان هم آنها را تقویت می کردند.

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار داشت: آمریکائی ها به دلیل ضعف در شناخت قدرت انقلاب اسلامی همیشه در محاسبات استراتژیک خود دچار اشتباهات گسترده می شوند که این موضوع از حادثه طبس و حتی قبل تر تا اکنون هم ادامه دارند که در برابر انقلاب اسلامی گیج و حیران هستند.

وی افزود: مسئله اصلی آمریکا امروز مهار ایران است،آنها به واضح اذعان به قدرت نرم جمهوری اسلامی دارند و برای ضربه زدن به ما رویکرد خود را در منطقه می خواهند تغییر دهند.

این فعال فرهنگی تأکید کرد: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به عراق برای کنترل ایران است و با امید بر تغییر حاکمیت عراق می خواهند نقشه های شیطانی خود را در مرزهای بین سوریه و عراق و در نهایت مرزهای عراق و ایران پیاده کنند.

وی افزود: نیروی داعش که برآمده از خود آمریکائی ها است با تغییر مسیر به شرق فرات و به کار گیری از مزدوران تروریست به دنبال ایجاد خرابکاری و عملیات های کور در این منطقه هستند.

همتی در پایان خاطر نشان کرد: امیدها و برنامه ریزی های ترامپ به گور خواهد رفت و ملت ایران اجازه کوچکترین نگاه بیگانگان به این کشور را نخواهند داد،البته موضوع افول آمریکا و شرایط نامطلوب این کشور اجازه عملی شدن این توهمات ترامپ را نخواهد داد.

ارسال نظرات