عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اقدامات مسئولین در مواجهه با معضلات فضای مجازی بدون برنامه است، گفت: باید با سلسله اقدامات و برنامه‌ریزی‌های حساب شده با معضلات فضای مجازی روبه‌رو شویم تا فیلتر کردن تنها راه چاره نباشد که آن نیز به شکل ناقص و اشتباه اجرا شود.
کد خبر: ۹۰۹۷۸۰۳
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای سازمان فضای مجازی سراج، با اشاره به فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی، اظهار داشت: در بسیاری مواقع که گروه‌های فعال در این فضا را رصد می‌کنیم، می‌بینیم اگر یک گروه غیر ارزشی حرکتی انجام می‌دهد، چندین گروه همسوی دیگر از آن حمایت می‌کنند.

وی با بیان این‌که متأسفانه چنین فضایی را در بین فعالان فضای مجازی انقلابی شاهد نیستیم، ادامه داد: به‌نوعی جمع فعال فضای مجازی از نیرو‌های ارزشی نیاز داریم که در مقابل چنین حرکت‌هایی، اقدام کنند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در مورد هجمه به تریبون‌های نماز جمعه، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «تریبون نماز جمعه، تریبون انقلاب است که باید مردم را به استکبارستیزی و شناخت دشمن توجه دهد»، این جایگاه با سیاست برخی همراه نیست از این‌رو به توطئه رو آورده‌اند تا این جایگاه تضعیف شود.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: در فعالیت‌های رسانه‌ای خود تلاش می‌کنند مهربانی، صمیمیت، نرمش و ارتباط صمیمی با مردم به‌عنوان تنها ارزش امام جمعه مطرح شود که متأسفانه برخی رسانه‌های خودی نیز در این دام گرفتار شده‌اند.

وی با بیان این‌که صداوسیما نیز به خاطر برخی ملاحظات مجبور به ادامه دادن این خط است، افزود: با وجود این‌که رهبر انقلاب چنین نگاهی به تریبون نماز جمعه دارند، مجموعه‌های رسانه‌ای، اولویت را از جنبه دیگری منعکس می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اقدامات بدون برنامه در مواجهه با معضلات فضای مجازی از سوی نهاد‌های مسئول اشاره و خاطرنشان کرد: باید با سلسله اقدامات و برنامه‌ریزی‌های حساب شده با معضلات فضای مجازی روبه‌رو شویم تا فیلتر کردن تنها راه چاره نباشد که آن نیز به شکل ناقص و اشتباه اجرا شود.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: از آنجا که دولت موافق فیلتر تلگرام نبود، آن را بدون دقت و زمینه‌سازی لازم انجام داد که مشکلاتی نیز ایجاد شد؛ دولت انگیزه‌ای برای قبضه کردن فضای مجازی و مدیریت آن ندارد.

وی در رابطه با فعالیت‌های نرم‌افزاری سازمان سراج و تولیدات نرم‌افزاری مبتنی بر موبایل این مجموعه گفت: در تولید اپلیکیشن‌ها تنها به محتوا و پیام توجه نکنید، علاوه بر اهمیت این موضوع، طرح‌ها را به‌عنوان طرح اقتصاد دیجیتال دنبال کنید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها