خبرهای داغ:
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قزوین خبر داد :
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قزوین اظهار کرد: 4هزار ۶۲ نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان قزوین ثبت نام کردند.
کد خبر: ۹۰۹۷۷۰۹
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی عظیمی رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان قزوین در خصوص سهمیه حافظین طرح تربیت حافظان قرآن کریم استانقزوین اظهار داشت : در راستای اجرای این طرح چهار هزارو ۶۲ نفر در قزوین ثبت نام کردهاند .
وی اظهار داشت :برای اجرای این طرح۳۲ کلاس و دوره آموزشی در استان برگزار و در حال حاضر نیز در دست اجرا می باشد. عی عظیمی بیان کرد:خوشبختانه پتانسیلو ظرفیت خوبی در امامزاده ها و بقاغ متبرکه استان جهت فعلایت های قرآنی و فرهنگی وجوددارد که در صورت اجرای سازنده و مثبت این فعالیتها امیدواریم بتوانیم علاوه بر گسترشفرهنگ قرآن خوانی در بین جوانان ارتباط بیشتر این قشر به امامزاده ها را نیر فراهمکینم .
وی اضافه کرد:سازمان اوقاف و امورخیریه به عنوان یکی از متولیان اصلی امور قرآنی در کشور، با بهره گیری از ظرفیت عظیمآستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام به برگزاری این دوره های آموزشی می کند.
رئیس اداره امورقرآنی اداره کل اوقافو امور خیریه استان قزوین بیان کرد:این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبریدر خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و استفاده بهینه از فضاهای موجود در آستانمقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور و تبدیل آنها به قطب فرهنگی اجرا می شود.
علی عظیمی تاکید کرد:باید فرهنگقرآنی در بین اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان ترویج و نهادینه شود . وی همنشینی با قرآن را زمینه هایگسترش و افزایش معرفت و بصیرت دینی افراد ذکر و خاطر نشان کرد:مهمترین نقشی که قرآنتوانسته با آن عظمتش در زندگی ما داشته باشد ایجاد صبر در برابر سختی ها و مشکلاتیاست که روزمره با آن مواجه می شویم و چه بسیار موانعی که با حضور قرآن از سرراه برداشتهشده اند.
به گفته وی هرچند که در زمینه فعالیتهای قرآنی رو به جلو حرکت می کنیم اما با توجه به حقیقت قرآن، با وضعیت مطلوب فاصلهداریم .
این مقام مسئول بیان کرد:رسیدن بهیک وضعیت مطلوب در حوزه فعالیت های قرآنی مستلزم یک برنامه ریزی شفاف در خصوص فعالیتهای قرآنی است چرا که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری جامعه قرآنی است و همین امرمی تواند به عنوان هدف جامعه قرآنی در برنامه ریزی ها در نظر گرفته شود.
وی در خاتمه اظهار داشت : سهمیهاستان قزوین تربیت ۶۶۰۰ حافظ قرآن می باشد که تا کنون ۴۰۶۲ نفر ثبت نام نمودند که۶۲ درصد سهمیه ما محقق شده است که سهم شهرستان البرز ۷۵۱ نفر بوئین زهرا ۳۰۰ نفرتاکستان ۴۰۳ نفر و قزوین ۲۶۰۸ نفر می باشد که به تربیت ۵۰ ، ۲۴ ، ۳۲ و ۱۰۰ درصدسهمیه سالانه هر شهرستان محقق شده است.
1001/پ30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها