فرماندار دهلران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته درخصوص دلیل تعطیلی عملیات اجرایی طبق اعلام پیمانکار این پروژه نوسان قیمت‌ها در بازار علت وقفه چندماهه عنوان شد که مجددا شروع بکار خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۹۷۶۶۶
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، 8 سال دوران دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین و درخشان ترین صفحات کتاب سراسر حماسه و ایثار تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.تاریخی که شیر زنان و شیر مردان انقلاب اسلامی با دستانی خالی و قلبی مملو از عشق و ایمان به میهن خود در برابر قدرت‌های استکباری جهان قد علم کرده و جانانه از ذره‌ذره کیان مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند تا امروز ما در آرامش زندگی کنیم.شهرستان دهلران دیر زمانی است میزبان گمنامان بی‌نشان، اما نام داری است که به یُمن قدومشان فضایی معنوی را بر شهر دهلران حاکم کردند و دل‌های بسیاری را به فرهنگ ایثار و شهادت گره زدند.

براساس این گزارش؛ اوایل سال‌جاری بود که مزار شهدای گمنام شهر دهلران به دلیل فرسوده بودن بافت آن به همت مسوولان به ویژه فرماندار دهلران عملیات بازسازی و مرمت آن آغاز شد.این اقدام مسوولان در بازسازی تنها گلزار شهدای گمنام دهلران موج رضایت‌مندی و خوشحالی مردم ولایتمدار و شهیدپرور دهلران شد که خود در دوران دفاع مقدس در خط مقدم مبازره با رژیم بعث عراق بودند و با تقدیم صدها شهید و هزاران جانباز و آزاده سرافراز سند حقانیت انقلاب اسلامی ایران را امضا کرده‌اند.
اما پس از گذشت چند ماه از آغاز عملیات اجرایی بازسازی مزار شهدای گمنام دهلران شاهد وقفه چندماهه در عملیات بازسازی آن بودیم که این موضوع موجب گلایه مندی مردم از مسوولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شد که در پی آن تعدادی از شهروندان دهلرانی با ارسال پیام به » خبرگزاری فارس خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در این راستا سید حسینعلی موسوی فرماندار شهرستان دهلران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام در خصوص وضعیت مزار شهدای گمنام این شهرستان اظهار کرد: همه اقشار مختلف جامعه به ویژه مسوولان لازم است در راه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و شهدای گرانقدر و والامقام بکوشیم تا یاد، نام و رشادت‌های شهدا برای همیشه در جامعه ماندگار بماند.

وی افزود: ما هر چه داریم از برکت خون شهیدان و فرهنگ ایثار و شهادت است که ساماندهی گلزار شهدا نمونه ای بارز از مصادیق تکریم مقام و جایگاه شهدا است.

فرماندار شهرستان دهلران تصریح کرد: با توجه به فرسوده بودن بافت مزار شهدای گمنام دهلران و درخواست‌های مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهرستان با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کار بازسازی و مرمت مزار شهدای گمنام در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اختصاص مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی مزار شهدای گمنام دهلران، گفت: امسال مبلغ 700 میلیون ریال در کمیته برنامه ریزی و همچنین با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) مبلغ 500 میلیون ریال اعتبار جهت بازسازی و مرمت مزار شهدای گمنام دهلران اختصاص پیدا کرد.

موسوی با اشاره به تعطیلی چندماهه عملیات بازسازی مزار شهدای گمنام دهلران ، یادآور شد: با پیگیری های صورت گرفته درخصوص دلیل تعطیلی عملیات اجرایی طبق اعلام پیمانکار این پروژه نوسان قیمت‌ها در بازار علت وقفه چندماهه عنوان شد.

وی با بیان اینکه این پروژه مشکل اعتباری ندارد اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، طی چند روز گذشته عملیات بازسازی مزار شهدای گمنام دهلران مجدد شروع شده است.

فرماندار شهرستان دهلران اظهار امیدواری کرد: با توجه به محدود بودن حجم عملیات مزار شهدای گمنام انتظار می‌رود تا پایان سال این کار به اتمام برسد و مردم بتوانند از برکات زیارت مزار شهدای گمنام بهره مند شوند.

 

ارسال نظرات