خبرهای داغ:
امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اقتصاد مقاومتی یک سیاست مبسوط و کاملی است که اگر در کشور اجرا شود قطعا اقتصاد ما درمان خواهد شد ولی متأسفانه خیلی ها هستند از مسئولین که این سیاست ها را اصلاً مطالعه نکرده اند.
کد خبر: ۹۰۹۷۶۰۶
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرسین، حجّت الاسلام جهانی امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: نهم دیماه را پشت سر گذاشتیم این روز نماد بصیرت و بینش سیاسی مردم ایران بود و درس بزرگ نهم دی این است که بدترین فتنه ها با توکل به خدا و بصیرت و اقتدار قابل دفع است.

 

وی افزود: مردم ایران در نهم دیماه ۱۳۸۸فتنه ای را خنثی کردند که دشمن ده سال  آن را طراحی کرده بود و می خواست در طول هشت ما آن را اجرایی کند که به بصیرت مردم ایران نقش برآب شد و منتج به نتیجه نشد.

 

خطیب جمعه موقت هرسین با اشاره به عوامل در شکل گیری حماسه نهم دی خاطر نشان کرد: عامل اوّل رهبری معظم انقلاب بودند, ایشان اولین کسی بود که در مقابل فتنه جریان فتنه ایستاد، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خطبه های نماز جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ حجّت را بر همه تمام کرد و خطوط را هم مشخص کرد که خروجی آن سخنان ارزشمند حماسه نهم دی شد.

 

حجّت الاسلام جهانی در ادامه اظهار داشت: عامل دوّم خواص جامعه بودند خواص حلقه اتصال مردم و رهبری نظام هستند و همیشه در طول تاریخ اسلام خواص دو دسته بوده اند و به دو شکل عمل کرده اند اوّل خواص با بصیرت که به موقع عمل کرده اند و جریان حقّ را رها نکردند و دوّم خواص بی بصیرت که برخی از آنها جزء عوامل فتنه بودند و به انقلاب و آرمانهای شهدا و امام (ره) پشت پا زدند.

 

وی افزود: عامل سوّم مردم بودند مردم ایران اسلامی همیشه از ارکان انقلاب اسلامی بودند و هر وقت مردم وارد صحنه شدند شکست دشمن قطعی بود در نهم دی مردم به موقع وارد صحنه شدند مقام معظم رهبری فرمودند پشتوانه انقلاب مردم هستند.

 

خطیب جمعه موقت هرسین تصریح کرد: اینکه استکبار می گوید ما با مردم ایران کاری نداریم و با حاکمیت و نظام‌ مشکل داریم اینها دروغ است این نظام‌ بدون مردم معنی ندارد امروز اگر مسئولی مشکلی از مردم را رفع کند بداند که به آرمان های شهدا و امام راحل خدمت کرده است در مقابل کسی که کوتاهی می کند و دغدغه  مردم را نداشته باشد یقین بدانید که خاین به آرمان ها ی امام (ره) و شهداست مردم از حرف زدن خسته شدند.

 

حجّت الاسلام جهانی در ادامه اظهار داشت: آن آقایی که می گفت من فرمانده اقتصاد مقاومتی هستم و با تمام افتخار هم می گفت حالا بیاید و در پیشگاه مردم گزارش بدهد که چه اقداماتی انجام داده و سیاست های اقتصاد مقاومتی را چند درصد عمل کرده است.

 

وی افزود: امروز مردم شاهد این هستند که کارخانجات و مراکز تولیدی بسیاری در زمان مدیریت این آقایان تعطیل شد و این جای تأسف دارد این در واقع تناقض صددرصدی با اقتصاد مقاومتی است.

 

امام جمعه موقت هرسین با اشاره به چهارده دی ماه مصادف با روز جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: جا دارد تبریک و عرض خسته نباشید داشته باشیم به فعالین این عرصه و باید این نکته را هم متذکر شد که سیاست اقتصاد مقاومتی یک سیاست مبسوط و کاملی است که اگر در کشور اجرا شود قطعاً اقتصاد ما درمان خواهد شد ولی متأسفانه خیلی ها هستند از مسؤلین که این سیاست ها را اصلاً مطالعه نکرده است.

 

حجّت الاسلام جهانی در ادامه اظهار داشت: اگر مسئولین و مردم هر کدام در کنار هم بتوانند این سیاست را پیاده کنند می شود آینده اقتصادکشور را تضمین کرد.

 

وی افزود: یکی مسایل در بحث اقتصاد مقاومتی توجه ویژه به کشاورزی است که با توجه به ظرفیت های خوبی که در این زمینه داریم می شود وضعیت اقتصاد را بهبود داد و آن چیزی که دولت باید بیش از همه به آن توجه کند خود کشاورزست امروز می بینیم کشاورز خون دل می خورد تا محصول خود را به ثمر برساند ولی سود آن را واسطه ها می برند و این بی انصافی است.

 

امام جمعه موقت هرسین با اشاره به هفدهم دی ماه سالروز منع حجاب توسط رضا خان خاطر نشان کرد: یکی از حوادث دردناک تاریخ ایران اسلامی موضوع کشف حجاب است این ها وا نمود می کردند که پوشش بانوان مانع از پیشرفت های اجتماعی و علمی است و نه تنها کشف حجاب باعث پیشرفت نشد بلکه معظلات و بحران‌های اجتماعی مختلفی را با خود آورد.

 

حجّت الاسلام جهانی در ادامه اظهار داشت: امروز همه رسانه های قدرتمندی که استکبار دارد یکی از دستورات و برنامه‌ های آنها بحث کشف حجاب است که متأسفانه کمپین هایی مثل دختران خیابان انقلاب و چهار شنبه هایی سفید از جمله اقداماتی است که استکبار در از بین بردن حجاب انجام داده است.

 

وی افزود: چهار شنبه نوزده دی ماه مصادف با قیام خونین مردم قم بر علیه رژیم طاغوت صورت گرفت قیامی که به خاطر هتک حرمت و توهین به امام خمینی (ره)شکل گرفت و این قیام به نوعی به جرقه انقلاب هم معروف است یعنی نهضت و حرکت مردم از این تاریخ شروع شد و وارد فازه عملیاتی شد از شاخصه های مهم این قیام حضور اقشار مختلف مردم در آن بود.

 

خطیب جمعه موقت هرسین تصریح کرد: نوزده دی ماه از طرفی مصادف با عملیات غرور آفرین کربلای 5 در منطقه شلمچه و در سال ۱۳۶۵و با رمز مقدس یا زهرا(س)است که یکی از بزرگترین و گسترده ترین عملیات های دوران دفاع مقدس بود که اگر بخواهیم یک نکته در مورد اهمیت این عملیات بیان کنیم این است که این عملیات تنها با فاصله ۱۲ روز از عملیات کربلای ۴ انجام شد و با اینکه ما در این عملیات شهدای زیادی از جمله شهید خرازی ها را از دست دادیم ولی دستاوردهای زیادی برای ما داشت.

 

حجّت الاسلام جهانی در پایان با اشاره به ۲۰ دیماه و سالروز قتل امیرکبیر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در خصوص این شخصیت می فرماید: امیرکبیر سه سال مسئولیت داشت و در این سه سال کارهای زیادی انجام داد که در تاریخ ماندگار شد پس به طریق اوّلی چهار سال زمان زیادی است که می توان خیلی کارها انجام داد.

ارسال نظرات