فرمانده پلیس راه کردستان گفت: تردد انواع کامیون و خودرو‌های کِشنده در گردنه‌های تودارملا و صلوات آباد محور‌های سنندج - مریوان و سنندج - همدان به علت شدت بارش برف ممنوع شد.
کد خبر: ۹۰۹۷۵۹۷
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ عیسی گوهری اظهار داشت: از ساعت ساعت ۷ صبح امروز تا اطلاع ثانوی به علت تداوم بارش شدید برف تردد انواع کامیون و خودرو‌های کشنده در این محور‌ها ممنوع است.

وی افزود: کامیون‌ها و خودرو‌های کشنده در مواقع برفی لیز می‌خورند، قیچی می‌کنند بنابراین هنگام بارش شدید برف تردد آن‌ها متوقف می‌شود تا علاوه بر جلوگیری از خطرات احتمالی برای مسافران از مسدود شدن جاده‌ها نیز جلوگیری شود.

سرهنگ گوهری با اشاره به اینکه طبق پیش بینی‌های هواشناسی احتمال می‌رود این محدودیت ترافیکی تا ظهر امروز ادامه داشته باشد، تاکید کرد: هم اکنون بارش برف تمام محور‌های استان را فرا گرفته و پلیس راه برای جلوگیری از خطرات احتمالی از تردد خودرو‌های فاقد زنجیز چرخ نیز جلوگیری می‌کند.


 مه گرفتگی دید رانندگان را تا ۲۰ متر کاهش داده است

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: مه گرفتگی در ۹۰ درصد گردنه‌های استان باعث کاهش دید رانندگان شده است.

دانش زندی اظهار داشت: گردنه‌های تودار ملا در مسیر سنندج - مریوان، گردنه‌های مروارید و نران سنندج - کامیاران و صلوات آباد سنندج - همدان بیشتر مه گرفتگی را دارند که این پدید باعث کاهش دید افقی تا عمق ۲۰ متر شده است.

وی با اشاره به اینکه علیرغم بارش شدید برف و باران در تمام محور‌های منتهی به استان تمام مسیر‌ها باز و در تردد در آن‌ها عادی و روان است، افزود: هم اکنون بارش متناوب برف محور‌های سنندج - دیواندره - سقز، سنندج - کامیاران، سنندج - مریوان و بیجار - زنجان و مریوان - سقز، سقز - بانه را فرا گرفته است.

زندی اضافه کرد: طبق اطلاعات بدست آمده دوربین‌های نظارت تصویری مسیر مریوان - مرز باشماق و مریوان - بانه نیز شاهد بارش برف و کاهش دید افقی است.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات