در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره 6500 شهید استان کرمان عنوان شد؛

هدف و راه شهدا طی 5 سال محور کار قرار می‌گیرد

سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت : بعد از اتمام کنگره مسیر، هدف و راه شهدا طی پنج سال محور کار ما قرار می‌گیرد تا دین خود را به آنها و امام راحل ادا کنیم.
کد خبر: ۹۰۹۷۵۷۷
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  سومین جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ۶۵۰۰ شهید استان با حضور فرمانده سپاه ثارالله، نماینده ولی فقیه استان، استاندار و جمعی از مسئولین ارشد در محل سالن مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم  اظهار داشت: طبق تاکید مقام معظم رهبری باید یاد شهدا زنده نگه داشته شود .

وی گفت: اولین کنگره شهدای استان کرمان در سال ۷۷در استان برگزار شد که از آثار و برکات زیادی برخوردار بود و شکل گیری موزه دفاع مقدس کار بزرگی بود که در آن کنگره صورت گرفت و به طور کلی سنگ بنای شکل گیری موزه دفاع مقدس از کرمان گذاشته شد و این به دلیل نقش کلیدی شهدای استان بود .

ابوحمزه با بیان این که دومین کنگره شهید استان از شهریور سال ۹۶در دستور کار قرار گرفته است افزود:  با توجه به تجربه ارزشمند کنگره سال۷۷و سایر استان ها به این نتیجه رسیدیم که باید یک کار فاخر و نوعی را شکل دهیم و از تجربیات سایر کشور بهره مند شویم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان داشت : جمع بندی بر این شد تا سخنان و بیانات مقام معظم رهبری را در خلال ۲۰ سال گذشته مورد بررسی قرار دهیم و به ۵۸ محور از سخنان ایشان رسیدیم که با کار روی این محورها به ۶ راهبرد دست پیدا کردیم.

وی بیان کرد : این ۶ محور شامل تبلیغی و هنری ، تربیتی و آموزشی ، حفظ و نشر آثار ، خدماتی و اجتماعی و حمایتی ، علمی و پژوهشی ، یادمانی و تجلیلی و گرامیداشتی است و بر این اساس ۲۰کمیته مشخص شد که باید هر کدام در زمان مشخص برنامه خود را ارائه دهند .

ابوحمزه اضافه کرد : در کل ۹۲ برنامه ارائه کرده اند و به شکل هفتگی در روزهای چهارشنبه جلساتی برگزار می شود و موضوعات مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه قبل قرار شد تا ۱۰بهمن سال جاری مجموع فعالیت ها و کارهای ستاد کنگره تمام شود .

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد : باید در تاریخ ۲۰ الی۲۸ بهمن در کنار اولویت ها سعی شود اشکالات و ایرادات برطرف شود و همچنین فصل شیدایی به مدت ۱۰ شب شکل گیرد و در تاریخ های ۴الی۹ اسفندماه نیز بحث اجلاسیه ها توسط اقشار را داشته باشیم .

ابوحمزه ابراز داشت : در ۹اسفندماه نیز بحث اجلاسیه اصلی را در محل مصلی امام علی (ع) خواهیم داشت و برنامه ریزی شده تا بعد از کنگره نیز مجموع فعالیت ها با محوریت شهدا ادامه پیدا کند و با توجه به محرومیت و گرفتاری مردم استان جهت گیری کار به محرومیت های استان همچون تهیه جهیزیه ،کمک به مددجویان انجام شود و با محوریت کنگره مشکل محرومیت زدایی در استان حل شود ..

وی با قدردانی از همکاری مسولان در برگزاری کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان اذعان داشت: بعد از اتمام کنگره مسیر، هدف و راه شهدا طی پنج سال محور کار ما قرار می‌گیرد تا دین خود را به آنها و امام راحل ادا کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار