خبرهای داغ:
رئیس صندوق احیاء آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مسجد تاریخانه به عنوان نخستین مسجد ایران پابرجا مانده از صدر اسلام و خصوصیات منحصر بفرد خود همه شاخصه های لازم برای تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد.
کد خبر: ۹۰۹۷۵۵۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، پرهام جانفشان در مراسم بزرگداشت "روز تاریخانه " کهن ترین مسجد ایران که برای سومین سال پیاپی به همت شورای اسلامی شهر، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان و جمعی از فعالان و مجموعه های فرهنگی اجتماعی این شهرستان در صحن این بنای یک هزار و دویست ساله برگزار شد، اظهار داشت: خطه هفت هزار ساله دامغان یا دیار تاریخی صددروازه با وجود ظرفیت های متعدد، متنوع و چشم نواز باستانی و طبیعی می تواند در توسعه صنعت گردشگری کشور نیز تاریخ ساز باشد.

رئیس صندوق احیاء آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه صنعت گردشگری موتور توسعه شهرهای تاریخی و دارای جاذبه های طبیعی است، افزود: دامغان در گذشته تاریخی خود به عنوان مرکز عبور جاده ابریشم پیوند زننده شرق و غرب عالم بوده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان دامغان در حال حاضر نیز با دارا بودن موقعیت ژئوپولتیک و قرار گرفتن در مرکز کریدور شمال جنوب کشور، تنوع آب و هوایی، داشتن دامنه های البرز در شمال و کویر حاج علیقلی در جنوب، ظرفیت کم نظیری در عبور مسافران و زمینه مساعد جغرافیایی برای جذب گردشگران دارد.

جانفشان با اعلام آمادگی صندوق احیاء آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی برای کمک به بخش دولتی و خصوصی شهرستان دامغان در راستای رونق صنعت گردشگری این دیار کهن، گفت: شهرستان دامغان می تواند با وجود ظرفیت های کم نظیر در تنوع و تعداد آثار باستانی، احیاء و مرمت این آثار و خانه های تاریخی و بومگردی، همچون شهرهای کاشان و یزد موجی از رونق گردشگری را ایجاد کند.

رئیس صندوق احیاء آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه میراث غنی فرهنگی، صنایع دستی باکیفیت و متنوع و جاذبه های طبیعی فراوان شهرستان دامغان نیازمند معرفی بیشتر و بهتر است، تصریح کرد: مسجد تاریخانه به عنوان نخستین مسجد ایران پابرجا مانده از صدر اسلام و خصوصیات منحصر بفرد خود همه شاخصه های لازم برای تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد.

وی صندوق احیاء آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی را واسطه بخش خصوصی و دولتی و هدایت کننده سرمایه های بخش خصوصی در راستای رونق ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی، معرفی و اضافه کرد: توان دولت برای احیاء، مرمت و رونق بخشی به 23 هزار اثر باستانی از جمله 700 هزار اثر تاریخی ثبت شده کشور به هیچ وجه کافی نیست و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه راهگشاست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها