خبرهای داغ:
بازهم حاشیه سازی دختران هاشمی رفسنجانی؛
اگر خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی نمی خواهند متهم به کاسبی سیاسی با موضوع مرگ پدرشان شوند بایستی یا سند و مدرکی متقن در این زمینه ارائه یا نسبت به چنین مواردی سکوت اختیار کنند.
کد خبر: ۹۰۹۷۵۵۱
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،ایجاد شائبه این روزها به حربه سیاسی برای مطرح شدن در این فضا تبدیل شده است. شائبه انگیزی به سبب ابهامات و معمایی لاینحلی که در آن وجود دارد و همچنین تیز و تند بودن آن بیشتر توجه مخاطبان را به خود جلب می کند. حادثه فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی از جمله مواردی است که هربار از سوی خانواده‌اش با ادعاهایی مختلفی مطرح می شود. این موارد توسط دوستان و مبادی رسمی به شدت تکذیب می شود اما قابل توجه است که هر بار برخی از اعضای حاشیه برانگیز خانواده هاشمی دوباره همین موضوع را مطرح می کنند.
فاطمه و فائزه هاشمی دو عضو این خانواده هستند که هر چند وقت یکبار شائبه های را راجع به فوت آیت الله هاشمی مطرح می کنند. فاطمه هاشمی در مصاحبه اخیر خود با یکی از رسانه های نزدیک به سیدحسن خمینی، گفته است که با شواهدی که بدست آورده، مطمئن است که فوت پدرش طبیعی نبوده است. او درباره شواهدش نکات خاصی نگفته ولی اشاره کرده که این را از سخنان متضاد محافظان هاشمی، پلاکارد حاشیه ساز یک طلبه در قم و اینکه چرا به او یادآوری نکردند! که از پدرش کالبدشکافی شود، متوجه شده است.
این درحالی است که از ابتدای فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی که این شایعه بروز کرد، نه کسی این موارد را باور کرد و نه حتی نزدیکان آن مرحوم روایت‌های مسموم و شبهه برانگیز را سر سوزنی تایید کردند. بلکه به شدت این موارد تکذیب شد.
در همین رابطه، «احمد مازنی»، نماینده اصلاح طلب تهران در همین رابطه با قاطعیت بیان کرد که این موضوع از اساس کذب است. او می‌گوید آیت‌الله هاشمی در استخری در مجموعه سعدآباد بوده و در حین شنا سکته کرده است؛ اما چون آیت‌الله هاشمی عادت داشته هنگام شنا همه را از استخر بیرون کند موقع بروز این اتفاق کسی در استخر نبوده تا سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد.
وی می افزاید: « آن روز هم به همین صورت رفتند داخل استخر. خودشان گفته بودند نزدیک اذان بیرون می‌آیند که برای نماز مغرب آماده شوند. همه محافظان هم بیرون استخر منتظر بودند تا طبق روال همیشگی همان موقعی که گفته‌اند خودشان بیرون بیایند. اما محافظین ایشان متوجه می‌شوند که تاخیری پیش آمده وقتی مراجعه کردند دیدند آن اتفاقی که نباید رخ داده است. ایشان متاسفانه سکته کرده بود. در حالی که همه فکر می‌کردند مثل همیشه باید در آب و مشغول شنا باشند. این اتفاق و همینطور کهولت سنی که ایشان داشته باعث بروز این حادثه شد. هرچند این اتفاق تلخ بود اما امیدوارم همانطور که حیات ایشان عامل وحدت و مانع رشد تضادها بوده است رحلت ایشان هم عامل انسجام بیشتر مردم و جناح‌ها باشد.»
آنچه از تکرار مکرر این نوع شایعات و شبهات در جامعه و واکنش افکارعمومی در شبکه های اجتماعی برداشت می شود عدم باور چنین ادعایی است. درواقع هر چقدر این شایعه بیشتر مطرح می شود به فراخور آن درصد باورپذیری آن هم کمتر میشود. در ضمن هیچگونه استدلال قطعی در این زمینه وجود ندارد. ادعاهای مختلفی در فضای سیاسی از سوی این جریان سیاسی مطرح شده که بدون استدلال و سند ومدرک بوده است. نمونه این موارد تقلب در انتخابات سال ۸۸ بود که تا به امروز هیچ سند و مدرکی برای آن ارائه نشده است اما فقط سعی شده با شبهاتی که ایجاد می شود جامعه را ملتهب سازد. اخیرا «محمدرضا خاتمی» برادر رئیس دولت اصلاحات نیز دوباره بحث تقلب در انتخابات را مطرح کرد و به محاکم قضایی فراخوانده شد اما برای اثبات ادعای خود هیچ سند و مدرکی نتوانست ارائه کند.
به نظر با این شرایط اگر خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی نمی خواهند متهم به کاسبی سیاسی با موضوع مرگ پدرشان شوند بایستی یا سند و مدرکی متقن در این زمینه ارائه یا نسبت به چنین مواردی سکوت اختیار کنند. پذیرفته نیست که دیگر فردی ادعای واهی را در فضای سیاسی مطرح کند و سند و مدرکی در این باب نداشته باشد، خصوصا از سوی افرادی که تریبون و رسانه های مختلف در دست دارند و می توانند ادعای خود را اثبات کنند. طرح این موضوع بعد از یکسال فوت آن مرحوم نشان می دهد که خانواده هاشمی سعی دارند با این موارد هنوز خود را در فضای سیاسی کشور پررنگ کنند. این درحالی است که چندی است که فائزه و فاطمه هاشمی با وجود همه حاشیه‌هایی که داشتند دیگر در میان افکارعمومی عناصر مطرحی نیستند و به مهره‌های سوخته در فضای سیاسی کشور تبدیل شده اند.

نویسنده: امیرحمزه نژاد-

 

ارسال نظرات