سرپرست پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تولید گاز از این پالایشگاه، روزانه ۹ میلیون مترمکعب افزایش یافته یعنی نسبت به نیمه اول امسال ۲۰ درصد بیشتر شده است.
کد خبر: ۹۰۹۷۵۳۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، احمد ولی پور افزود: با به ثمر نشستن پیگیری‌هایی که در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی (فاز‌های ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی) انجام پذیرفته است، میزان خوراک دریافتی پالایشگاه در مقایسه با نیمه اول سال به مقدار ۸.۵ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از دیگر کار‌های صورت گرفته به منظور افزایش ظرفیت پالایشگاه راه اندازی کمپرسور بازیافت گاز‌های سبک (Off Gas Comp.) در فاز ۱۵ و برنامه ریزی برای راه اندازی کمپرسور مشابه در فاز ۱۶ در ماه‌های آینده است.

سرپرست پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: با راه اندازی هرکدام از این کمپرسور‌ها روزانه ۳۰۰ هزار مترمکعب گاز به ظرفیت تولید پالایشگاه اضافه و از ارسال همین مقدار گاز به فلر (مشعل) نیز جلوگیری می‌شود.

ولی پور تصریح کرد: با اصلاح ساختار کنترل سامانه احیاء درایر‌های واحد‌های تصفیه LPG، سوخت مورد نیاز پالایشگاه به میزان تقریبی روزانه ۲۰۰ هزار مترمکعب تامین شده که منجر به افزایش سالانه ۶۶ میلیون متر مکعب تزریق گاز به خط لوله سراسری می‌شود.

وی گفت: از این طریق بخشی عمده از گاز احیاء این درایر‌ها که پیش از این به سمت فلر (مشعل) هدایت می‌شد، جایگزین سوخت دریافتی در بویلر‌ها شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها