سردار حق طلب در کرمان؛

منش و دیدگاه‌های شهدا را به نفع خودمان مصادره نکنیم

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشورگفت: شهداء حرف خود را زده اند و سند آن‌ها مشخص است و ۹۵ درصد شهداء در وصیت نامه خود که سند‌های زنده، متقن و معتبری است، توصیه به اطاعت پذیری از ولایت فقیه داشته اند .
کد خبر: ۹۰۹۷۵۲۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛سرداراحمد حق طلب رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور گفت: نمی‌خواهیم رفتار، منش و دیدگاه‌های شهدا را به نفع خودمان مصادره بکنیم، شهداء حرف خود را زده اند و سند آن‌ها مشخص است و ۹۵ درصد شهداء در وصیت نامه خود که سند‌های زنده، متقن و معتبری است، توصیه به اطاعت پذیری از ولایت فقیه داشته اند .

وی افزود: این بزرگ‌ترین راهبرد است و بعد از انقلاب هر توطئه‌ای علیه نظام بوده و مشکلی به وجود آمده، راهکار و کلید حل آن در دست، ولی فقیه بوده است.

سردار حق طلب بیان کرد: قریب به ۸۰ درصد از وصیت نامه‌های شهداء به صراحت از استکبارستیزی گفته شده واز شناخت دشمن، ایستادگی در مقابل آن و به صراحت از امریکا و اذناب آن نام برده شده است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: قریب به ۸۰ درصد از شهداء به حجاب توصیه کرده اند که برای وضعیت امروز ما پیش بینی کرده اند و ۶۵ درصد از شهداء در زمینه بیت المال، پرهیز از استفاده از امکانات مردم تاکید دارد.

وی افزود: اگر وصایای شهداء را جمع بندی کنیم، شهدا برای همه بیماری‌ها و مشکلات ما تجویز خوبی کردند و جامعه ما به آن‌ها نیاز دارد و این کنگره‌ها وقت گذاری خوبی روی مسئله شهدا است.

حق طلب با اشاره به اینکه استان‌های کردستان، ایلام، مرکزی، هرمزگان و بوشهر در سال آینده کنگره شهدا برگزار خواهند کرد، گفت: کرمان از این استان‌ها دعوت کند تا از برگزاری کنگره استان کرمان تجربه کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد خدماتی، فرهنگی و اجتماعی از سال‌های گذشته در برگزاری کنگره‌های شهداء آغاز شده و توزیع بسته‌های حمایتی، سرپرستی ایتام صورت گرفته، عنوان کرد: در استان کرمان کار خوبی صورت گرفته که به نام شهدا تامین جهیزیه و کمک به زوج‌های جوان انجام می‌شود و این رویکرد اجتماعی و خدماتی بسیار موثر خواهد بود و اتمام پروژه‌های عمرانی خیلی اثرگذار و مورد توجه مردم قرار می‌گیرد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج بیان کرد: وحدت و همدلی یکی از اصلی‌ترین محور‌هایی است که در برگزاری کنگره‌های شهداء به وجود آمده و از دستاورد‌های بزرگ کنگره در استان کرمان نیز خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز دراین نشست گفت: ویژگی دیگر شهدا این است که اهل بینش و آگاهی و درک موقعیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بودند و با آگاهی کامل به مسائل اسلام در این نبرد حضور پیدا کردند.
وی افزود: شهداء با جان دادن در راه حق، فرهنگی را به وجود آوردند که این فرهنگ کاملا زنده است و قابلیت ترویج، بزرگداشت و ارائه را دارد.
علیدادی سلیمانی تصریح کرد: کسانی که در این کنگره مورد تجلیل واقع می‌شوند مجاهد فی سبیل الله و مدافع معتقدند و آن‌ها در نبرد دلیرانه در هشت سال دفاع مقدس فقط با خدا معامله کرده و برای خدا جنگیدند.
امام جمعه کرمان بیان کرد: ویژگی دیگر شهدا این است که اهل بینش و آگاهی و درک موقعیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بودند و با آگاهی کامل به مسائل اسلام در این نبرد حضور پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه این فرهنگ انسان ساز است، افزود: به همین دلیل به بهانه‌های مختلف از شهداء تجلیل کرده و مجالسی برای آن‌ها تشکیل می‌دهیم تا خودمان از این مجالس مدد بگیریم.
وی تصریح کرد: اگر تسلیم امریکا و استکبار می‌شدیم شاید سختی‌ها کمتر می‌شد، اما شرافت و آزادی را از دست می‌دادیم و برده و اسیر می‌شدیم لذا شهداء با آگاهی کامل سختی‌ها را پذیرفتند.
نماینده، ولی فقیه در استان کرمان خطاب به مسوولان گفت: هر چه می‌توانید به بهترین وجه ممکن برای برگزاری کنگره شهداء کمک کنید تا بتوانیم بخشی از دین خود را ادا کنیم و امیدواریم بهترین، مفیدترین و موثرترین کنگره‌های کشور را برگزار کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیزبا اشاره به اینکه از بیست و هشتم بهمن ماه نخستین برنامه اجرایی کنگره شهدای استان کرمان کار خود را آغاز می‌کند گفت: روز نهم اسفندماه اجلاسیه اصلی کنگره در مصلی امام علی (ع) کرمان برگزار می‌شود.

سردار غلامعلی ابوحمزه گفت:کرمان در برگزاری کنگره شهدا در کشور الگو شد و بعد از برگزاری نخستین کنگره شهدای استان کرمان در حدود بیست سال پیش از این کنگره الگوگیری شده است.

وی با بیان اینکه از اواسط سال گذشته کار برگزاری کنگره دوم در استان آغاز شده است گفت: جلسات متعددی در این رابطه در استان و تهران برگزار شده است و به‌دنبال اجرای یک کار فاخر در استان هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ۵۸ محور از سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در رابطه با شهدا جمع‌آوری شده است بیان کرد: از این سخنرانی‌ها ۶ راهبرد برای کنگره شهدای کرمان برداشت شده و در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۰ کمیته ذیل ستاد کنگره تشکیل شد و تا کنون ۹۲ برنامه اجرایی با موضوع راهبرد‌های کنگره که مجموع سخنرانی‌های رهبر انقلاب است ارسال شده است گفت: تا دهم بهمن ماه مجموع برنامه‌های کنگره جمع‌آوری شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ابوحمزه با اشاره به اینکه از بیست و هشتم بهمن ماه مجموعه هنری فصل شیدایی در کرمان به‌عنوان نخستین برنامه اجرایی کنگره کار خود را آغاز می‌کند عنوان کرد: روز نهم اسفندماه اجلاسیه اصلی کنگره در مصلی امام علی (ع) کرمان برگزار می‌شود.

وی گفت: تهیه جهیزیه، احداث مسکن مددجویان و درمان و ویزیت رایگان مردم در مناطق محروم از برنامه‌های جانبی برگزاری کنگره شهدای کرمان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ۷۴۶ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در حال ساخت است افزود: کنگره ۶۵۰۰ شهید کرمان تنها به برگزاری مراسم ختم نمی‌شود و بعد از مراسم در اسفندماه نیز برنامه‌های کنگره ادامه دارد.

استاندار کرمان نیزگفت: فعالیت در حوزه مسائل فرهنگی، کمک به محرومان و اجرای پروژه‌های بخش‌های مختلف در استان از آثار عملی کنگره شهدای استان کرمان خواهد بود.

محمدجواد فدایی افزود:برگزاری کنگره موضوع بسیار بزرگی است، زیرا شهدا و شهادت بزرگ‌ترین ارزش هستند.

وی با اشاره به اهمیت شهید و شهادت افزود: از این جهت مهم است که شهداء بالاترین هزینه یعنی جان و هستی خود را دادند و بالاترین نتیجه یعنی حفظ اسلام و راه خدا گرفته می‌شود.

فدایی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره کار بزرگی است و باید بیشتر فعالیت خود را به این قضیه معطوف بکنیم، تصریح کرد: جلساتی را با برخی وزراء و معین‌های اقتصادی داشتیم و قرار است آثار این کنگره ماندگار شود و نگاه به کنگره فقط برگزاری اجلاسیه نیست.

استاندار کرمان بیان کرد: فعالیت در حوزه مسائل فرهنگی، کمک به محرومان و اجرای پروژه‌های بخش‌های مختلف در استان از آثار عملی کنگره شهدای استان کرمان خواهد بود.

در پایان این جلسه از سایت اطلاع رسانی کنگره ۶ هزار شهید و سرداران استان کرمان نیز رونمایی شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع:yjc
ارسال نظرات
آخرین اخبار