خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی کشور:
معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی کشور گفت: امروز جهاد اجتماعی به معنای رفع نیازهای اجتماعی ایران برای تسهیل در کسب و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۹۷۵۱۶
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵

امیر وجدانی‌نیا در گفت‌‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران اتفاق مهم در تاریخ معاصر است که در حال بازگشایی افق‌های جدید به روی بشریت است.

وی با اشاره به این‌که در بازگشایی این افق‌ها، نقش‌ نیروهای انقلاب و حزب‌الله اساسی و تعیین کننده است، بیان کرد: بسیج دانشجویی از اساسی‌ترین و جدی‌ترین نقش‌ها را در این مسیر برخوردار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی کشور با بیان این نکته که فضای دانشگاه، فضای تربیت نیروهای مختصص است، عنوان کرد: اضافه شدن تفکر بسیجی به این تخصص بنا به بیانات رهبرمعظم انقلاب، نیروها را به عنصر بی‌بدیل تبدیل می‌کند. نقش بسیج دانشجویی در انقلاب اسلامی به مثابه نسخه شفابخش است.

جنس بسیج دانشجویی باید رفع نیازها باشد

وی با تأکید براین‌که جنس بسیج دانشجویی باید رفع نیازها باشد، اظهار داشت: بسیج دانشجویی باید خود را برای رفع نیاز در هر زمان و از هر جنس آماده کند. در مقطعی فضای تهاجم فیزیکی و نظامی به کشور وجود داشت و دانشجوها دفاع کردند و اکنون نیز وارد جنگ نرم، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شده‌ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی کشور گفت: آماده‌سازی نیروهای بسیج دانشجویی برای دفاع و جنگ‌ عرصه‌های نرم، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کار ویژه سازمان بسیج دانشجویی است.

وجدانی‌نیا در تبیین نقش و جایگاه استان خوزستان در جنگ‌های فوق، عنوان کرد: همانگونه که خوزستان در هشت سال دفاع مقدس محل جوشش، بروز و ظهور بسیاری از استعدادها بود، امروزه در جنگ نرم نیز استان به دلایل مختلف نظیر جنس قومیتی، حزب‌الهی و فضای دانشگاهی خوب باید به عنوان مرکز جوشنده برطرف کردن نیازها باشد.

وی با اشاره به این‌که امروزه در فضای استان خوزستان مشکلات قابل توجهی وجود دارد، بیان کرد: با تمام زحمات نظام اما فقر، بیکاری و حاشیه‌نشینی در استان وجود دارد که به نظر می‌رسد بسیج دانشجویی و دانشجویان بسیجی خوزستان و البته کشور می‌بایست خود را برای جهاد اجتماعی آماده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی کشور عنوان کرد: امروز جهاد اجتماعی به معنای رفع نیازهای اجتماعی ایران اسلامی برای تسهیل در کسب و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی است.

‌وجدانی‌نیا با اشاره به این‌که پیچیدگی‌های فضای اجتماعی بسیار بیشتر و گسترده‌تر از فضای نظامی و هر عرصه دیگری است، بیان کرد: توقع ما از بسیج دانشجویی خوزستان این است که باتوجه به مشکلات استان خود را برای مبارزه اجتماعی آماده کنند.

جهاد اجتماعی مقدمه‌ساز پیوند اجتماعی و پیوند لایه‌های مردم با یکدیگر است

وی با بیان این‌که در حوزه فرهنگی و اجتماعی اولویت نخست ما جهاد اجتماعی است، عنوان کرد: ورود به عرصه‌های اجتماعی و رفع نیازهای اجتماعی بومی، محلی، شهری، استانی و کشور را برای سازمان و بسیج دانشجویی تعریف کردیم چراکه جهاد اجتماعی مقدمه‌ساز پیوند اجتماعی و پیوند لایه‌های مردم با یکدیگر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی کشور در تبیین نحوه پیگیری جهاد اجتماعی توسط سازمان و بسیج دانشجویی، اظهار داشت: سطح نخست، باتوجه به اینکه فضای تخصصی ما دانشگاه است، پرداختن به فضای دانشگاه‌ها، کمک به رفع نیازهای اجتماعی دانشجویان و سطح دوم فضای خارج از دانشگاه و حاشیه شهر، مناطق کمتر توسعه‌یافته است که ذیل هرکدام مأموریت‌های بیشتری تعریف شده است

ارسال نظرات
پر بیننده ها