معاون دادستان اراک در حوزه جرائم مواد مخدر و قاچاق گفت: در تنظیم بازار باید دو موضوع را بیشتر رعایت کنیم؛اول اینکه رکود در تولید که در گذشته وجود داشته است اتفاق نیفتد و دوم اینکه افزایش قیمت ها کنترل شود که اکنون هنوز میبینیم باتوجه با کاهش قیمت دلار هنوز اقلام مصرف قیمتشان تغییری نکرده است.
کد خبر: ۹۰۹۷۴۶۶
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ خیرمند معاون دادستان اراک در حوزه جرائم مواد مخدر و قاچاق گفت: در سال جاری متأسفانه به دلیل افزایش برخی شاخصه ها از جمله فقر و بیکاری یک روند افزایشی در سرقت‌های خرد وجود دارد که البته عدم توجه خود مردم به موضوع پیشگیری مهم است و رسانه ها لازم است به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: استان مرکزی در بحث شناسایی و برخورد با باندهای توزیع‌کننده مواد مخدر عملکرد خوبی دارد، همچنین موارد ضرب و جرح معتادان در استان مرکزی بسیار کم است اما به سبب اهمیت موضوع، نظارت‌ها با جدیت اعمال می‌شود و در کل سرقت‌های خشن در استان کمتر اتفاق می افتد.

معاون دادستان اراک اظهار داشت: استان مرکزی یک استان واسط است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی، استانی عبوری محسوب می‌شود و در همین راستا محموله‌های قاچاق کشف و نظارت بالایی در گلوگاه دلیجان، توره، ساوه و اراک اعمال می‌شود.

وی تأکید کرد: در بحث قاچاق گوسفند زنده با اقداماتی که انجام گرفته این موضوع کاهش پیدا کرده است و تردد و حمل و نقل دام زنده و گوسفند حتما باید مجوز از دامپزشکی دریافت شود که در غیر این صورت محموله قاچاق محسوب می شود، درصورتی که ظرف 72 ساعت مدارک لازم ارائه شود دام رها می‌شود و در صورت عدم ارائه دام برای کشتار ارسال خواهد شد.

معاون دادستان اراک تصریح کرد: در تنظیم بازار باید دو موضوع را بیشتر رعایت کنیم؛اول اینکه رکود در تولید که در گذشته وجود داشته است اتفاق نیفتد و دوم اینکه افزایش قیمت ها کنترل شود که اکنون هنوز میبینیم باتوجه با کاهش قیمت دلار هنوز اقلام مصرف قیمتشان تغییری نکرده است.

وی افزود: در بخش عرضه گوشت منجمد تنها برای مصرف خانگی صورت گرفت اما طی اخباری مبنی بر سوءاستفاده رستوران‌ها، نظارت بر گوشت مصرفی رستوران‌ها نیز انجام گرفت که برخی از رستوران‌ها از گوشت منجمد و بعضا فاسد استفاده می‌کردند که برخورد شد.

معاون دادستان اراک بیان داشت: در بحث قاچاق سوخت یک نظارت دقیق وجود دارد ولی به دلیل اینکه شهرستان شازند به عنوان فرستنده سوخت محسوب می‌شود و رهگیری قاچاق در استان تاحدودی دشوار است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از اقداماتی که در بخش قاچاق سوخت انجام شده است این است که برخی از کامیون‌داران دارای مخزن زاپاس هستند که ملزم به حذف این مخزن شدند.

ارسال نظرات