خبرهای داغ:
خمسه گفت:در حال حاضر بیش از 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت خاکورزی حفاظتی رفته است.
کد خبر: ۹۰۹۷۴۰۴
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آئین بزرگداشت تجلیل از تولید کنندگان برتر ملی و استانی بخش کشاورزی که با حضور محمد علی طهماسبی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، معیری معاون آموزشی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای وابسته و معاونین و مدیران سازمان جهادکشاورزی و همچنین بهره برداران بخش کشاورزی استان در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد.

خمسه در این مراسم بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه نوین ابیاری تجهیز شده است .

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد:در تسهیلات ارزان قیمت سامانه کارا، در سال جاری بیش از 102 میلیارد تومان اعتبار جذب شده که استان توانسته بیشترین جذب در این حوزه را داشته باشد و سازمان جهاد کشاورزی استان بعنوان دستگاه برتر در سطح استان معرفی شد.

 

خمسه عنوان کرد:طی 9 ماهه اول سال جاری بیش از 4 هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی استان در این سامانه ثبت نام شده اند. در تولید غلات، در سال جاری استان توانسته رتبه 5 کشوری را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که ؛ طی سالهای گذشته استان جایگاه 31 کشوری را داشته است .

وی افزود:در حال حاضر بیش از 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت خاکورزی حفاظتی رفته است.

خمسه اضافه کرد:استان قزوین در سال جاری توانسته رتبه نخست کشوری را در زمینه خاکورزی حفاظتی به خود اختصاص دهد و در این خصوص لوح تقدیر از وزیر محترم جهاد کشاورزی دریافت نماید .

ارسال نظرات
پر بیننده ها