خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از انعقاد تفام نامه با جهاد دانشگاهی استان بر اساس اهدافی که برنامه ششم توسعه در زمینه تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی دنبال می کند؛ خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۷۳۷۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

مهندس مهدی هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به انعقاد قرارداد بین این سازمان و جهاد دانشگاهی استان گفت: مفاد این تفام نامه براساس اهدافی که برنامه ششم توسعه در زمینه تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی دنبال می کند کمک به تدوین  طرح، انجام مطالعات میدانی و احصاء اطلاعات توسط بسیج سازندگی  برای تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال زایی 109 روستای استان است.

وی افزود: انعقاد این تفاهم نامه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت بسیج و سپاه و باتوجه به  اجرای طرح های مشابه توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در استان و همچنین حضور میدانی جهادگران و تسهیل گران سازمان بسیج سازندگی درارتباط مداوم با کف روستاها و شبکه عظیم نیروهای بسیج در جای جای استان انجام شد.

انعقاد تفاهم با جهاد دانشگاهی با هدف تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی

به گفته مسئول بسیج سازندگی استان بر این اساس اجرای بخش نظر سنجی مربوط به طرح از اهالی روستاهای مدنظر، برگزاری نشست های همگانی در روستاها، تکمیل فرم های اطلاعات روستا، پرسش نامه های خانوار، ظرفیت های اقتصادی روستا و همه امورمیدانی کار توسط بسیج سازندگی و با کمک تسهیل گران و جهادگران و رهبران اشتغال انجام می شود.

وی یکی از دغدغه های سازمان بسیج سازندگی را تهیه و تدوین سند توسعه واقعی و عملیاتی مبتنی بر کف میدان دانست و ادامه داد: با این تفاهم نامه ای که بین جهاد دانشگاهی و بسیج سازندگی منعقد شد به طور حتم سند عملیاتی توسعه اقتصادی و اشتغال زایی استان آن هم با احصاء دقیق آمار و اطلاعات از روستاهای مدنظر تهیه خواهد شد.

همچنین با توجه به تایید مدل تهیه طرح های مربوط به دهستان های قرارگاه پیشرفت و آبادنی سپاه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به لحاظ علمی و عملی، بسیج سازندگی استان آمادگی تهیه و تدوین کامل طرح را در سال جدید دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها