خبرهای داغ:
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به علی‌عسگری:
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما نوشت: توصیه می‌کنم یکبار با خانواده خود برنامه‌های کودک، نوجوان و طنز را ببینید، شاید تصمیم گرفتید برنامه‌های خودتان را هم سانسور کنید!
کد خبر: ۹۰۹۷۳۰۴
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس در نامه ای به علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما نسبت به عزل و نصب مدیر صدا وسیمای جزیره کیش انتقاد کرد که متن نامه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ﴿۴۱﴾

همان کسانی که هر گاه در زمین به آن‌ها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کار‌ها از آن خداست! (سوره حج آیه ۴۱)

صدا و سیما باید دانشگاهی عمومی برای هدایت و تربیت مردم باشد؛ یعنی دانشگاهی که در سطح کشور گسترده است و باید به اندازه‌ای که می‌شود، از آن استفاده کرد. (امام خمینی (ره))

اگر صدا و سیما بد کار کند به همان اندازه که مؤثر است ضرر‌های وسیع و عمیقی خواهد داشت که این هم حساسیت این دستگاه را نشان می‌دهد که با اندک انحرافی با اندک بی صداقتی ممکن است خطرات و زیان‌های بزرگی ایجاد کند. (رهبر معظم انقلاب اسلامی)

ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی

جناب آقای مهندس عبدالعلی عسگری

سلام علیکم

رخداد انقلاب اسلامی در دهه پنجم، خواست ملت متدین و انقلابی ایران برای رهایی از هرنوع پلیدی و تحقیر کرامت انسانی بود تا حرکتی را آغاز کنند که آن حرکت الگوی جهانیان برای تحقق این آرمان باشد و بی شک تدابیر و آینده نگری بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در نظام سازی این انقلاب را می‌توان جزو افتخارات این حرکت عظیم دانست.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سازمانی بود که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) باید دانشگاه عمومی برای تربیت دینی و انقلابی باشد، اما آنچه این روز‌ها با آن در رسانه ملی مواجهیم انحرافاتی است که در اهداف تشکیل این سازمان رخ داده است.

صداو سیمایی که باید سبک زندگی ایرانی اسلامی را ترویج دهد به محلی تبدیل شده است که با سریال‌ها و تبلیغات خود نه تنها در خدمت انقلاب، اسلام و مستضعفین نیست بلکه در دکترین نگاه مسئولان عدالت اجتماعی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، آرمان‌ها و ارزش‌های دینی ملی جای خود را به ترویج اشرافی گری، مصرف گرایی، ایجاد و رسمیت بخشیدن به تضاد طبقاتی و غرب زدگی داده است و این گونه رفتار مسئولین در تولید و پخش سریال‌ها و تبلیغات دل مردم مستضعف و صاحبان اصلی این انقلاب را به درد آورده است و اگر بگوئیم یکی از متهمین ردیف اول ترویج سبک زندگی غربی و تجملاتی رسانه ملی بوده است، اشتباه نگفته ایم! کافی است یک بار خودتان پیام‌های بازرگانی و سریال‌ها را ببینید تا شاهدی بر ادعای ما باشد. از به تصویر کشیدن خانه‌های ویلایی، پنت هاوس‌های چند میلیاردی، ماشین‌های لوکس مرفهین بی درد و لباس‌های چند میلیونی بازیگران در سریال‌ها گرفته تا تبلیغات‌های مروج مصرف گرایی.

متاسفانه رقص جزو جدا نشده برنامه‌های کودک، نوجوان و طنز در صدا و سیمای ما شده است تا جایی که به اسم تئاتر، سرود و شعر خوانی، مدل‌های متفاوت رقص به مخاطب خود آموزش می‌دهند. جای بسی تاسف است که گا‌ها برنامه‌های تولیدی از بس سَبُک و همراه با رقص است که خانواده‌های خود را هم از دیدن آن‌ها منع می‌کنیم و شرم داریم با خانواده رسانه فاخر تحت نظر شما را ببینیم.

رئیس رسانه ملی توصیه می‌کنم یکبار با خانواده خود برنامه‌های کودک، نوجوان و طنز را ببینید شاید تصمیم گرفتید برنامه‌های خودتان را هم سانسور کنید! آنچه در برنامه‌های رسانه شما کمترین سهم را دارد ترویج ارزش‌های دینی است تا جایی که نماز خواندن فقط در ماه رمضان آن هم توسط یک خانواده فقیر به تصویر کشیده می‌شود!

 

آقای مهندس

شیوع رفتار‌ها و گفتار‌های مستهجن و سخیف در برنامه‌های صدا و سیما آن هم به دلیل ظهور چهره‌هایی در برنامه‌های شما که کمترین نظارت بر عملکرد آن‌ها رخ می‌دهد بعضا مخاطبان غیر انقلابی را نیز آزرده خاطر می‌کند چه رسد به مخاطبان ارزشی و انقلابی!

رئیس سازمان رسانه ملی در صدا و سیمایی که شما مدیریت آن را به عهده دارید مجری برنامه هر حرفی را به زبان می‌آورد؛ از اهانت تا مسخره کردن مخاطب! مدعوین برنامه شما از تریبون انقلاب اسلامی، یک طرفه، انقلاب اسلامی را زیر سوال می‌برند و آمال و آرزو‌های غرب زده خود را ترویج می‌کند و شوربختانه خمی بر ابروی جنابعالی دیده نمی‌شود! که در اینجا باید پرسید آقای مهندس شما برنامه‌های رسانه خود را دنبال می‌کنید؟ اگر هم می‌بینید و این قدر بی تفاوت از کنار آن می‌گذرید وای به حال شما.

گل سرسبد بی تدبیری‌های مدیریت شما، پخش صحنه‌های مستهجن از صدا و سیمای مرکز کیش بود که در نهایت ناباوری، مدیر کل این مرکز پس از برکناری به عنوان مشاور معاون امور استان‌های سازمان منصوب می‌شود آن هم در کمتر ۴۸ ساعت!

اقدام مدیران شما در مسئله کیش موجبات مورد استهزاء قرار گرفتن ارزش‌های انقلاب اسلامی در محافل ضد انقلاب فراهم آورد. این عزل و نصب چند روزه مشاور معاون امور استان‌های صدا و سیما دهن کجی به دغدغه متدینین و انقلابی‌ها بود.

انتظار می‌رفت از طرف صدا و سیمای که داعیه انقلابی گری و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی را دارد، نسبت به این موضوع اقدامی انقلابی در دستور کار قرار دهد نه این که از منصبی عزل و در منصبی دیگر بگمارد!

مسائل فوق بخشی از رخداد‌هایی است که در مجموعه تحت نظارت شما اتفاق می‌افتد که نظارت و تدبیر مناسبی برای آن رخ نداده است. بی شک ما از روزی می‌ترسیم که برای اصلاح اساسی در محتوا و سیاست‌های صدا و سیما (مثل وضعیت دانشگاه‌های اوایل انقلاب) نیاز به تعطیلی موقت برنامه‌های صدا و سیما باشد و اگر چنین اتفاقی رخ دهد لکه ننگی بر اسم شما در سپهر تاریخ جمهوری اسلامی خواهد ماند و درس عبرتی برای آیندگان خواهد شد.

ما دانشجویان انقلابی اوج دغدغه و نگرانی خود را نسبت به وضعیت کنونی صدا و سیما و به انحراف رفتن آرمان‌های انقلاب در صدا و سیما فریاد می‌زنیم و خواهان بازپس گیری حکم انتصاب مشاور معاون امور استان‌ها هستیم و قطعا این نامه پایان کار دانشجویان انقلابی نخواهد بود.

امید است این امر به معروف و نهی از منکر، تلنگری باشد برای ریاست محترم سازمان صدا و سیمای کشور تا از تمکنی که خداوند به شما، به برکت انقلاب اسلامی و توجه رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) عنایت داشته به نحو شایسته استفاده نموده و مسئله انتصاب رئیس عزل شده کیش به سمت بالاتر را پیگیری و بازنگری کنید تا مرحمی بر جریحه دار شدن احساسات و روان مردم عزیز و انقلابی سراسر ایران اسلامی خاصه جنوب کشور باشد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس

ارسال نظرات
پر بیننده ها