وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اولین پارک توسعه اقتصاد دیجیتال کشور با مجوز وزارت علوم را در شهر مشهد افتتاح خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۰۹۷۰۶۳
|
۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از استانداری خراسان رضوی؛ محمد جواد اذری جهرمی گفت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اولین پارک توسعه اقتصاد دیجیتال کشور با مجوز وزارت علوم را در شهر مشهد افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان این که هوشمندی در شهر هوشمند به شهر برنمی گردد بلکه به هوشمند سازی مدیران و مدیریت شهری مربوط است؛ افزود: شهر هوشمند به معنای هوشمند کردن مدیریت شهری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: هوشمند کردن مدیرت شهری به معنای ایجاد ابزار کار برای جمع‌های فناور در حوزه آی. سی. تی یا فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی اظهار داشت: این هوشمند سازی در ابعاد مختلف ساختاری و زیر ساختی است و برای این مهم باید پروژه‌های مختلف و تجهیزات گوناگون را با استفاده از نیروی انسانی توانمند بکار گرفت و در این خصوص اشتغالزایی بسیار باید مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.

وزیر ارتباطات به ظرفیت بسیار مشهد در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: هوشمند سازی مدیریت شهری می‌تواند به عنوان یکی از پروژه‌های مهم آی. سی. تی مورد توجه قرار گیرد.

آذری جهرمی اظهار داشت: مشهد ویترین جمهوری اسلامی است و بسیاری از گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند اولین مواجهه و اقامت آن‌ها در مشهد است و تصویر این شهر می‌تواند معادل با تصویر همه ایران باشد لذا هوشمد سازی به بهبود این تصویر کمک خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت و اهمیت مشهد در سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اولین پارک توسعه اقتصاد دیجیتال در دولت دوازدهم در این شهر افتتاح خواهد شد.

وی گفت: هوشمند سازی مدیریت شهری با تصدیگری مجموعه مدیریت شهری به جایی نمی‌رسد، هر چند برخی حوزه‌های هشمند سازی حاکمیتی است، اما می‌توان بسیاری از دیگر طرح‌ها را به بخش خصوصی سپرد و در این زمینه از ظرفیت جوانان و گروه‌های استارت آپی بهره گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اطلاعات متعلق به شهرداری‌ها نیست و سرمایه ملی کشور است، این سرمایه باید عادلانه و شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.

وی اظهار کرد: استاندار جدید خراسان رضوی کارنامه خوبی در کرمان در زمینه هوشمند سازی داشته و حضور ایشان در این استان برای فعالان این حوزه بسیار مغتنم خواهد بود.

در این مراسم وزیر ارتباطات از چهار طرح سند جامع شهر هوشمند، سامانه open API، کیف پول شهروندی و سامانه فاش مربوط به پروژه‌های هوشمند سازی شهرداری مشهد رونمایی کرد.

هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند، بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و نمایشگاه تخصصی تجهیزات و فناوری‌های حفاظتی و امنیتی، امداد و نجات و ایمنی و آتش نشانانی دیروز به صورت همزمان در محل نمایشگاه بین المللی مشهد گشایش یافت.

تحقق شهر هوشمند، شهر امید و زندگی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاههاست.

سه نمایشگاه یاد شده با بیش از ۳۰۰ غرفه تا ۱۶ دی ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها