خبرهای داغ:
امام جمعه تبریز در خطبه های نمازجمعه این هفته با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب همچون نسل اول انقلاب پرنشاط هستند، آن را نشانگر پیشرفت انقلاب و اقتدار آن خواند.
کد خبر: ۹۰۹۷۰۳۸
|
۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام احمد مطهری اصل با اشاره به اینکه بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، کارآمدی نظام نشانه عملکرد دولت هاست و مردم باید کارآمدی دولت را احساس کنند، به تلاش بیشتر مسئولان برای کارآمدن تر کردن نظام تاکید کرد.
وی نخستین شاخص کارآمدی دولت را خدمت به مردم عنوان و بیان کرد: خدمت به مردم عبادت بزرگی است و باید دولت و مسئولان روحیه تلاش و مجاهدت داشته باشند.
حجت الاسلام مطهری اصل ادامه داد: دولتمردان باید به خود و زیرمجموعه شان القا کنند که ما باید روی پای خود ایستاده و چشم به دیگران ندوزیم، زیرا که هیچ کس دلش به حال ما نمی سوزد.
امام جمعه موقت تبریز صداقت و پرهیز از فساد را ویژگی دیگر کارآمدی دولت ها برشمرد و افزود: باید چیزی که به مردم می گوییم صادقانه عمل کنیم تا اعتماد مردم به نظام کاهش نیابد.
حجت الاسلام مطهری اصل با بیان اینکه دولت باید دست افراد فاسد را قطع کرده و از سپردن مسئولیت به این افراد پرهیز کند، تاکید کرد: باید از کسانی که دغدغه مردم را دارند، استفاده کنیم.
وی با اشاره به مناسبت های هفته و فرارسیدن 17 دی سالروز کشف حجاب توسط رضاخان در سال 1314 ، گفت: رضاخان وقتی به ترکیه رفت و ترقی آنها را دید، چنان فهمید که بی حجابی زنان باعث ترقی آنجا شده از این رو کشف حجاب را در ایران پیاده کرد.
حجت الاسلام مطهری اصل اضافه کرد: با کشف حجاب نه تنها پیشرفتی حاصل نشد بلکه روز به روز فساد هم رواج یافت.
وی با بیان اینکه حجاب هم دلیل نقلی و هم دلیل عقلانی دارد و قرآن هم به صراحت به آن اشاره کرده است، اظهار داشت: مگر در جمهوری اسلامی زنان با داشتن حجاب در تمام عرصه های علمی، ورزشی و فرهنگی فعال و موفق نیستند.
امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به فرارسیدن 19 دی ماه 1356 گفت: در آن روز روزنامه اطلاعات با درج مطلبی به امام خمینی (ره) توهین کرد که باعث قیام آنها شد و به دنبال کشتار بی رحمانه مردم توسط رژیم، در چهلمین روز شهدای قم مردم تبریز قیام کردند که این زمینه سقوط رژیم پهلوی شد.

ارسال نظرات