فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برخی از کشاورزانی که در طرح سپاه قرار گرفتند بیش از ۳۰ درصد افزایش در تولید داشتند گفت: اگر ۲۷ درصد از کشاورزان سطح برنجشان بالا رود در تولید برنج خودکفا می‌شویم و می‌توان با نگاه به داخل افزایش تولید بیکاری را حل کرده و مشکلات را برطرف کنیم.
کد خبر: ۹۰۹۷۰۳۴
|
۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمد عبدالله پور در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه رشت در مصلای رشت اظهار کرد: سپاه برای پاسداری از انقلاب، مردم را بزرگ‌ترین سلاح خود می‌داند یعنی سپاه برای پیشبرد کارهای خود قدرتی غیر از مردم ندارد.

وی با تأکید بر اینکه سپاه با اتکا به خدا و پیروی از رهبری مردم را سومین عامل پیروزی در عملیات مختلف می‌داند افزود: به همین دلیل ما تودیع و معارفه فرماندهان سپاه را در میان مردم و در نماز جمعه انجام می‌دهیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سپاه در سال گذشته هزار واحد مسکونی ساخته و در سال جاری یک‌هزار واحد دیگر برای خانواده‌های محروم می‌سازد تصریح کرد: مردم گیلان بالغ‌بر ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت واحدهای مناطق محروم کمک کرده‌اند و این مبلغ، مبلغی غیر از هزینه‌ای است که سپاه و کمیته امداد برای این موضوع مهم تخصیص داده است.

عبدالله پور با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد در گیلان زیر پلاستیک‌ها و چوب‌های جنگلی در حال زندگی هستند افزود: مگر می‌شود سپاه بماند و چنین صحنه‌های دل‌خراش را ببیند و خود را وارد این کار مهم نکند.

وی با تأکید بر اینکه مردم شاکله مهم و تأثیرگذار درراه رفع محروم زدایی هستند بیان کرد: ساختن خانه برای مناطق محروم در روستاها صورت می‌گیرد چراکه درصدد هستیم تا مهاجرت از روستا به شهر کمتر صورت بگیرد تا از بیکاری، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی کاسته شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در گیلان بیش از پنج هزار خانوار بین ۱ تا ۷ معلول زندگی می‌کنند که هنوز خانه از خود ندارند تصریح کرد: سپاه نمی‌تواند در برابر مشکلات مردم بی‌خیال باشند لذا این کار را آغاز کرده و در حال انجام آن است البته که این کار با کمک‌های دولتی صورت نگرفته و عمده کمک‌های نقدی و غیر نقدی از طرف مردم بوده است.

عبدالله پور با تأکید بر اینکه باید مسؤولین در میان مردم و پاسخگو باشند افزود: سرهنگ حسین مصطفی پور فرمانده سابق سپاه ناحیه رشت به‌عنوان معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان انتخاب‌شده و جمشید اصحابی که از جوانان تحصیل‌کرده سپاه است امروز به‌عنوان فرمانده ناحیه مرکزی رشت به حضور مردم عزیز معرفی می‌شود.

وی با اشاره به مأموریت سپاه بیان کرد: سپاه در کشور، نظام و انقلاب مسؤولیت‌های بسیار زیادی دارد و باوجوداینکه ایران اسلامی از ارتش بسیار قدرتمندی برخوردار است، سپاه برادر ارتش و در کنار او در مواجهه با حمله‌های دشمن ایستادگی خواهد کرد و نقشه دشمنان را بر آب می‌کند.

عبدالله پور با اشاره به حادثه تروریستی اهواز در ۳۱ شهریور خاطرنشان کرد: ایران جواب گلوله‌های آنان را با موشک داده و دنیا فهمید که اگر دست از پا خطا کرده و یکی هم بزنند 10 تا خواهند خورد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه آمریکا خوب می‌داند اگر اقدامی‌کند پاسخ قاطعانه خواهد دید گفت: بزرگ‌ترین دلیل اینکه ما در کنار برادران نیروی انتظامی خواهیم ایستاد این است که حجم دشمنی دشمن، در ایران زیاد است و دنیا ایران را در مقابل خوی استعمارگری خود می‌بینند و درصدد نابود کردن ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه ایران برای حفظ امنیت داخلی در مقابل بیش از ده‌ها گروه‌ ضدانقلاب که قصد عبور از مرزها را دارند سینه سپر می‌کند افزود: قریب به‌اتفاق این گروه‌های ضدانقلاب از بین رفته و ایران اجازه نخواهد داد که دشمن و ضدانقلاب وارد حریم مرزهای ایران شود و سپاه وظیفه دارد به برادران نیروی انتظامی در این جنگ نیمه سخت کمک کند.

عبدالله پور مقابله با جنگ نرم را مهم‌ترین وظیفه سپاه‌های شهرستان‌ها دانست و بیان کرد: سپاه مدافعان مظلومین و دشمن ظالمان است و این هم فرق نمی‌کند که در ایران، عراق، سوریه یا حتی آمریکا باشد اما به این معنی نیست که ایران با پول و امکانات حضور پیدا می‌کند خیر؛ اصلاً جمهوری اسلامی چنین کاری نمی‌کند که با پول به کمک کشورهای دیگر برود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه وظیفه مهم ایران در کشورهای دیگر برای مقابله با استعمارگران و سلطه‌گران تبیین گری است افزود: این تبیین گری موجب شده است بسیاری از کشورها در مقابل دشمنان و سلطه‌گران ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه سپاه دائماً در معرض تهمت‌هاست تصریح کرد: سپاه وظیفه دارد در راستای امیدبخشی داخلی به مردم کمک کند و هر جا هر دولتی در کشور باشد سپاه وظیفه خود می‌داند با هماهنگی دولت مشکلات مردم را کم کند.

عبدالله پور گفت: وقتی از ناتوانی برخی دولت‌ها در کشور مطلع می‌شویم مجبوریم خود را وارد عرصه کرده تا گره‌ای از مشکلات مردم کاسته شود.

وی با انتقاد از اینکه مردم از دایره تصمیمات خارج‌شده‌اند بیان کرد: با کمترین هزینه و کمترین امکانات خیلی از گره‌ها را می‌توان باز کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمنی که امروز قطعات هواپیما و دارو را از ما دریغ می‌کنند فردا برنج و مواد غذایی را نیز از ما دریغ می‌کنند گفت: تلاش‌های صورت گرفته این است که با بسیجیان تحصیل‌کرده تولیدات در کشور را افزایش دهیم تا با آموزش کشاورزان که در سال گذشته سه هزار و در سال جاری بیش از 6 هزار کشاورز آموزش ببینند تا تولید برنج افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه برخی از کشاورزانی که در طرح سپاه قرار گرفتند بیش از ۳۰ درصد افزایش در تولید داشتند تصریح کرد: اگر ۲۷ درصد از کشاورزان سطح برنجشان بالا رود در تولید برنج خودکفا می‌شویم و با جمع‌آوری آب‌بندهای سطحی و نیز لایروبی آب‌بندان‌ها، عدد بزرگی از آب‌های استان سامان پیدا می‌کند و می‌توان با نگاه به داخل افزایش تولید بیکاری را حل کرده و مشکلات را برطرف کنیم.

عبدالله پور کمک به دولت‌ها را از وظایف سپاه عنوان کرد و افزود: برخی‌ها سپاه را سازمانی با اهداف خاص نشان می‌دهند اما سپاه خود را فدایی مردم می‌داند و هر آنچه دارد را از مردم می‌پندارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیجی گردان‌های مختلف، در مقابل توطئه‌های ضدانقلاب مقابله خواهد کرد گفت: جنگ نرم یکی از توطئه‌های مهم دشمنان است و دشمن با ایجاد تردید در دل‌ها و ذهن‌های مردم، بذر تفرقه را در میان مردمی می‌پاشاند.

وی با بیان اینکه تندروی پاسخ مناسبی برای مشکلات جنگ نرم نیست خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از جوانان می‌خواهد که در جنگ نرم خوش‌بینانه و باتدبیر عمل کرده و افسران جنگ نرمی باشند که با فعالیت تمیز فرهنگی، نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات