نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، حرکت به سوی اشرافی گری، دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به طبقه ضعیف، تکیه و اعتماد به خارجی ها به جای تکیه بر مردم، قبیله گرایی سیاسی و سرگرم شدن به اختلافات، تعصب نداشتن به اقتصاد داخلی، مصرف گرایی، اسراف و زیاده روی از موانع پیشرفت انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۹۷۰۰۷
|
۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجن شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم به تبیین راهکارهای صیانت از نظام اسلامی پرداخت و رسالت روحانیت را حراست از انقلاب دانست و خواستار نقش آفرینی روحانیت در این زمینه شد.

وی با اشاره به خدمات مهم مرکز خدمات حوزه های علمیه اظهارداشت: روحانیونی را می شناختم و می شناسم که مشکلات بسیاری داشتند، اما پس از تأسیس مرکز خدمات و راه اندازی مسأله بیمه و بازنشستگی خیلی از مشکلات حل و همواره برای رهبر معظم انقلاب دعا می کنند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: اشرافی گری، کوچک نشان دادن مردم و بزرگنمایی توان جبهه استکبار، ایمان و اعتقاد نداشتن به وعده های الهی، مقدم کردن منافع بیگانگان بر منافع ملی، عدم مبارزه جدی با فساد، متکی بودن اقتصاد به نفت، فراموش کردن روحیه انقلابی و نهضت امام راحل و از بین رفتن انسجام ملی از دیگر موانع پیشرفت انقلاب اسلامی است.
امام جمعه تبریز در ادامه به تبیین راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی پرداخت و با اشاره به این که رسالت علما و روحانیون پرداختن به عوامل صیانت از انقلاب است، بیان کرد: هوشیاری و تداوم مبارزه بی امان با استکبار و صهیونیسم بین الملل، اقدامات پیشگیرانه از توطئه های استکباری، بصیرت افزایی، امیدآفرینی و حفظ نشاط انقلاب، شناخت ماهیت و اهداف انقلاب اسلامی، دشمن شناسی و درک توطئه دشمنان، استقامت و پایداری، عدالت طلبی و مطالبه گری از جمله راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی است.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: همچنین مقابله فرهنگی با شبهات فکری و جنگ نرم در فضای مجازی، وحدت و همدلی و مقابله عالمانه با القای یأس در جامعه از سوی استکبار، نهادینه کردن فرامین رهبری در جامعه، توجه به امر به معروف و نهی از منکر، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ترویج اندیشه های اسلام ناب محمدی.از دیگر عوامل صیانت از انقلاب و نظام اسلامی است.

ارسال نظرات