کتاب «قایق راندن به اقیانوس» روایت خواندنی مظفر سالاری از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به دیار دارالعباده و دارالعلم در دی‌ماه‌ 1386 است.
کد خبر: ۹۰۹۷۰۰۳
|
۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ ۱۲ دی؛ سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان یزد برای مردمان این دیار یک روز حماسی و ماندگار است. به بهانه یازدهمین سالروز سفر امام خامنه‌ای به دیار دارالعباده و دارالعلم، مروری داریم بر کتاب «قایق راندن به اقیانوس» که روایتی خواندنی از این سفر تاریخی است.

رمان «قایق راندن به اقیانوس» نوشته حجت‌الاسلام مظفر سالاری درباره سفر رهبر معظم انقلاب در دی‌ماه ۱۳۸۶ به استان یزد است که به شکل داستانی به روایت این سفر تاریخی می‌پردازد.

این کتاب به همت حوزه هنری استان یزد در ۳۰۳ صفحه با قطع رقعی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

«قایق راندن به اقیانوس» همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان با حضور محسن مؤمنی‌شریف رئیس حوزه هنری کشور، مسئولان و هنرمندان در سال ۱۳۹۰ در یزد رونمایی شد.

به گفته نویسنده اثر، بافت این کتاب، بافتی ظریف و مینیاتوری است و این امر زمان زیادی برای نگارش نیاز دارد.

معرفی فرهنگ دارالعباده با محوریت سفر مقام معظم رهبری و شناسناندن ابعاد شخصیتی مقام عظمای ولایت با نثری شیوا، قلمی گویا و متنی ملموس از مهم‌ترین اهداف نگارش این کتاب بوده است.

نگاه ساده و بی‌آلایش نویسنده به حال و هوا و فضای استان یزد در هنگام سفر رهبر معظم انقلاب به این استان همراه با سخنان کامل ایشان در دیدار‌های مختلف با قشر‌های گوناگون از ویژگی‌های اصلی کتاب محسوب می‌شود.

داستان کتاب به شیوه سوم شخص روایت می‌شود و در آن، از نویسنده با عنوان «شیخ» یاد می‌شود که با معرفی و دعوت استاد خود مسئولیت نگارش این سفرنامه تاریخی را به عهده گرفته است.

بخش‌های مختلف کتاب در پنج فصل تنظیم شده که هر فصل آن به یکی از روز‌های پنج گانه حضور رهبر انقلاب در استان یزد اختصاص یافته است.
این نویسنده یزدی سعی کرده با بهره‌گیری از تجارب پیشین خود در زمینه نویسندگی، به ثبت وقایع ظریفی از سفر رهبر انقلاب بپردازد که از نگاه افراد عادی معمولاً به دور می‌ماند. قلم مظفر سالاری با تجارب معتددی که در امور فعالیت‌های ادبی دارد، برای نگارش این سفر گزینه مناسبی بوده که توانسته اثر قابل توجهی را به مجموعه آثار ماندگار در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی بیفزاید.

در مجموع، «قایقران راندن به اقیانوس» رمانی جذاب و خواندنی از یک سفر تاریخی و خاطره انگیز است که لحظه‌های ناب بسیاری در آن نهفته است.

در قسمتی از متن کتاب می‌خوانیم:

«هوا سرد بود؛ اما طراوت و روشنی زمستان ۱۳۵۷ را داشت. شیخ دفترچه‌اش را بیرون کشید تا تکه‌هایی از سخنان رهبر را یادداشت کند؛ ولی می‌دانست که سخنان ایشان مانند دانه‌های تسبیح، همه بیت الغزل معرفت است. سرانجام صدای نافذ و آهنگین رهبر، همه را در خلسه‌ای معنوی فرو برد. خیلی خوشحالم و خدای متعال را سپاسگزارم که این توفیق را عنایت فرمود که در جمع صمیمی، باصفا و مؤمن و متدین مردم عزیز یزد بتوانم حضور پیدا کنم و این وظیفه‌ای را که مدت‌هاست برای سفر به نزد شما بر دوش احساس می‌کردم انجام دهم. شهر شما و استان شما، مرکز دانش، مرکز هنر، مرکز کار و تلاش و ابتکار، مرکز ایمان و دین‌باوری است.» (ص ۹۴)

کتاب «قایقران راندن به اقیانوس» در حوزه هنری یزد و کتابفروشی‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
انتهای پیام/د
ارسال نظرات