خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از تولید مستند ۴۰ شهید شاخص خوزستان و چاپ کتاب وصایای ۱۶ هزار شهید استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۶۹۵۲
|
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶

عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در گفت‌وگو با بسیج از خوزستان، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: این تفاهم‌نامه در پی امضای تفاهم‌نامه بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور به منظور یک سری همکاری‌های دوجانبه انجام شده است.

وی اظهار کرد: بخشی از این تفاهم‌نامه در حوزه جمع‌آوری آمار شهدا است. همچنین راهیان نور که سهم بنیاد شهید در اعزام خانواده‌‌های شهدا و ایثارگران از سراسر کشور به مناطق عملیاتی تحت عنوان اردوهای «یاد عزیزان»است که هر ساله انجام می‌شود و بنیاد نقش خود را در این زمینه ایفا می‌کند.

فرجیان ادامه داد: در چاپ کتب و نشریات شاهد و ایثارگر، تعهداتی شکل گرفت که به اتفاق دو دستگاه عملیاتی شوند. همچنین براساس این تفاهم‌نامه مستند ۴۰ شهید شاخص استان به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی در دست اقدام قرار گرفت. این کار با همکاری صدا و سیما و تأمین اعتبار توسط استاندار خوزستان تولید می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: همچنین برنامه‌هایی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری کنگره‌ها و اجلاسیه‌ها در باب دفاع مقدس مورد توافق دو بنیاد قرار گرفت. در رأس آن، بحث ساماندهی یادمان‌ها و گلزارهای مطهر شهدا است که به موجب این تفاهم‌نامه با همکاری دو جانبه این طرح در کارگروه ساماندهی سریع‌تر به سرانجام برسد.

وی گفت: موضوع دیگر تفاهم‌نامه، گردآوری اسناد شهدای شاخص برای دانشنامه دفاع مقدس در استان خوزستان است. در ارتباط با باغ موزه دفاع مقدس نیز یکی از غرفه‌های باغ موزه متعلق به آثار شهدا است که همه آثار شهدای آماده شده‌اند. یک بخش این آثار، مستند تاریخ شفاهی شهدا(مصاحبه با والدین شهدا) است که در غرفه بنیاد شهید که مربوط به آثار شهداست به نمایش گذاشته می‌شود. کتاب فرهنگ اَعلام و وصایای ۱۶هزار شهید استان نیز در حال آماده‌سازی است.

به گفته فرجیان برنامه‌های خوبی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی پیش‌بینی کرده‌ایم که یکی از آنها برگزاری اولین کنگره شهدای جانباز قطع نخاع استان است. بالغ بر ۲۱ شهید قطع نخاعی در استان داریم که پس از دو یا سه دهه جانبازی روی ویلچر به فیض شهادت رسیدند. برگزاری شب شعر و شب خاطره‌ و همچنین برگزاری اولین یادواره شهدای کودک برای اولین بار با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها