عضو قضائي مجلس به برخي از علل نوسانات ارزي اخير كشور پرداخت و گفت : برخي افراد در 5 سال اخير تمامي اطلاعات ارزي و اقتصادي كشور را به صورت مخفيانه به FATF داده بودند و در اين دوسال و نيم اخير اين افشاگري صورت گرفت و كدام عقيل سليمي چنين اطلاعاتي را دراختيار دشمنان قرارميدهد.
کد خبر: ۹۰۹۶۸۹۶
|
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ محمد دهقان نماينده مردم شهرهاي چناران و طرقبه شانديز درمجلس شوراي اسلامي كه به مناسبت حماسه 9 دي در جمع فرهنگيان شهرستان اراك دركانون امام علي (ع) ، به دشمني و درگيري 40 ساله استكبار با ايران پرداخت و افزود : اقتصاد ايران با همه مشكلات و تحريم هاي دشمنان ، هنوز يك اقتصاد مقاومي ميباشد.

وي علت برخي مشكلات اقتصادي كشور را مربوط به تحريم ها نیست گفت : بي تدبيري ها ، نامردي ها وبي عقلي هاي برخي افراد باعث بروز مشكلات اقتصادي براي مردم شده و اگر با اتحاد در مقابل آمريكا قراربگيريم ؛ قطعا پيروز نبرد اقتصادي خواهيم بود.

دهقان گفت : در چهل سالگي انقلاب ،هيچ دشمني و هيچ توطئه اي به اندازه فتنه سال 88 به كشور خسارت وارد نكرد و اين دشمني ها از دوران جنگ و مشكلات اوايل انقلاب كه وضعيت خوبي نداشتيم، نيز بيشتر بود.

نماينده مجلس درهمين خصوص تصريح كرد : اگربه مانند برخي افراد كه دراين چند سال اخير، بیشتر اسرار انقلاب را شفاف در اختيار آمريكا وبرخي ازنهادهاي بين الملي قرار داده اند ، ميخواستيم در اول انقلاب اين كار را انجام بدهيم؛ كه يك اسلحه كلاشينكف هم نمي توانستيم وارد كنيم.

وي كودتاها و فتنه هاي اوايل انقلاب را سخت و پيچيده دانست و گفت : قائله هاي كردستان ، تركمن ، بلوچ ، تبريز و همچنين كودتاي نوژه براي هر ملت و كشوري كافي بود كه به نابودي و سقوط آن كشور منجر شود ، ولي اين انقلاب به خاطر يك دست بودن مردم و مسئولین در اوایل انقلاب توانست از اين بحران ها عبور نمايد .

دهقان درخصوص فتنه سال 88 هم افزود : قراردادن ملت درمقابل همديگر و نابودي انقلاب اسلامي از برنامه هاي اصلي دشمنان و فتنه گران بود و به فرمايش رهبري بنا داشتند به مانند يك كاريكاتور كشور را به نابودي برسانند و مردم با خروش خود جريان فتنه را از بين بردند.

عضو كميسون قضائي مجلس بيان كرد : كشور درگير يك جنگ تمام عياراقتصادي  و شاگردان اصحاب فتنه سال 88 بيكارننشسته اند و اخيرا مدام صحبت از مذاكره و توافق با دوباره با آمريكا می زنند و اين درحاليست كه استكبار به دنبال نابودي انقلاب است و نه مذاكره.

محمد دهقان همچنين گفت : دستاوردها و ظرفيت هاي داخلي كشور به حدي هست كه توانسته ايم 40 سال مقاومت كنيم و برخي كشورهاي منطقه ، پيشنهاد هاي بالايي براي خروج كارشناسان ايران مي دهند.

وي به ميزان نقدينگي كشوراشاره و اظهار داشت: وجود نقدينگي في نفسه اشكالي ندارد و اگراين نقدينگي را به سمت توليد،نفت ، گاز و معادن ببريم ؛ قطعا مي توانيم نقدينگي حدود 1700 ميليارد توماني كشور را به سمت خوبي هدايت كنيم كه اين نيازبه يك مديريت قوي دارد .

نماينده مجلس تصريح نمود : در حال حاضر حدود 12 ميدان مشترك نفتي با كشور عراق داريم كه اين كشور خواهان استفاده از مشاركت ايران دراين ميادين است ، ولي برخي افراد به دنبال حضور اروپائي ها دركشورهستند .

دهقان به روابط ضعيف ايران با كشورهاي شرقي هم اشاره و بيان كرد : كشورهاي شرقي اعتماد لازم را به ايران جهت مبادلات و سرمايه گذاري تجاري ندارند و دليل اين كار را تمايل برخي افراد دركشور به رابطه با غرب ميدانند .

وي به زياده خواهي هاي غربي ها عليه ايران پرداخت و افزود :غربي ها برخي ازخواسته هاي خود را كه نتوانسته بودند درجنگ هاي نيابتي عراق و سوريه از ما بگيرند ، توانستند با دست خودمان، همين نقاط قوت كشور، مانند صنعت هسته اي و ارائه اطلاعات اقتصادي را از ما بگيرند و اين همان فتنه اقتصادي دشمن است.

عضو قضائي مجلس به برخي از علل نوسانات ارزي اخيركشور پرداخت و گفت : برخي افراد در 5 سال اخير تمامي اطلاعات ارزي و اقتصادي كشور را به صورت مخفيانه به  FATF داده بودند و در اين دوسال و نيم اخير اين افشاگري صورت گرفت و كدام عقيل سليمي چنين اطلاعاتي را دراختيار دشمنان قرارمي دهد.

وي در همين خصوص افزود : چرا وقتي كه خزانه ارزي كشور با مشكلاتي مواجه شده ، دستور مي دهند كسي نميتواند ارز و يا طلا وارد كشور نمايد و درجايي ديگربه يك نفر 2700 ميليارد تومان ارز دولتي مي دهند وهيچ كالايي هم وارد كشورنمي كند.

محمد دهقان در پايان شرط پيروزي و خارج شدن از فشارهاي دشمنان را عدم دلبستگي به غرب دانست و گفت : اتحاد و همبستگي مردم و مسئولين در جنگ اقتصادي با دشمن وعدم دلبستگي برخي افراد به استكبار مي تواند ما را در جنگ تمام عيار اقتصادي پيروز نمايد و اعتماد مردم به مسئولين در اين ميان مهم و اثرگذارخواهد بود و نبايد برخي افراد به اسم خصوصي سازي به خصوصي خواري روي بياورند.

ارسال نظرات