توکلی کارشناس ارشد بین الملل در گفتگو با بسیج:

14 میلیون نفر در یمن در آستانه مرگ قرار دارند/ کشورهای اسلامی اعتراضات خود را درباره جنایت های یمن به گوش جهانیان برسانند

یک کارشناس ارشد روابط بین الملل گفت: امروز یک فاجعه در یمن در حال رخ دادن است، نیمی از جمعیت یمن در حدود 14 میلیون نفر در آستانه مرگ قرار دارند که وظیفه جامعه جهانی است هرچه سریعتر نسبت به این جنایت ها واکنش نشان دهند.
کد خبر: ۹۰۹۶۸۹۳
|
۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ایرج توکلی کارشناس ارشد بین الملل و استاد دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: ظلم هایی که در یمن توسط رژیم های نامشروع و نجس انجام می شود بسیار وحشتناک است و تمام مراکز بین المللی در برابر این جنایت ها ساکت مانده اند.

وی افزود: دولت آمریکا از تداوم این جنایت ها حمایت می کند و اتفاقا تئوری پیاده کردن نقشه های جنایت ها توسط خود آمریکایی ها انجام می شود.

این کارشناس بین الملل در همین رابطه اظهار داشت: گرسنه نگه داشتن شهروندان یمنی،ایجاد قحطی های گسترده،گسترش بیماری های واگیردار در یمن بیدار می کند و هیچ دولتی تاکنون اقدام موثر برای حفظ ملت یمن از این جنایت ها نداشته است.

توکلی افزود: صدها هزار تن از مردم یمن در سکوت کامل خبری در طی این دوسال با جنایت های رژیم نجس آل سعود و عربستان کشته شده اند و دستور داده شده است آمار کشتار در یمن به هیچ وجه منتشر نشود.

وی تصریح کرد: آخرین آماری که در مورد کشتار کودکان مظلوم یمنی منتشر شد در سال 2016 بوده است که توسط سازمان ملل منتشر شده و حکایت از کشته شدن 100 هزار کودک مظلوم یمنی دارد.

این کارشناس بین الملل بیان داشت: اما امروز یک فاجعه در یمن در حال رخ دادن است، نیمی از جمعیت یمن در حدود 14 میلیون نفر در آستانه مرگ قرار دارند که وظیفه جامعه جهانی است هرچه سریعتر نسبت به این جنایت ها واکنش نشان دهند.

وی تأکید کرد: نخبگان و جمعیت دانشگاهی در ایران اسلامی طبق وظیفه انسانی و ذاتی خود که همواره اجازه ظلم ظالم را به ابرقدرت ها نمی دهد در برابر این فاجعه سکوت نکنند و اعتراضات خود را به گوش جهانیان برسانند.

توکلی افزود: ملت ایران در تاریخ عمر خود اجازه ظلم ابرقدرت ها و ظالمان را نداده است، در موضوع یمن هم ملت ایران آماده هرگونه کمک انسان دوستانه به مردم مظلوم این کشور هستند.

وی تصریح کرد: در زمانی که ملت های دنیا اکثرا در آستانه جشن سال میلادی هستند چرا باید ملت مظلوم یمن در گرسنگی و فقر مطلق به سر ببرند و نهایت جنایت ها در برخورد با آنها اتفاق بیفتد؟

این کارشناس ارشد روابط بین الملل در پایان خاطر نشان کرد: رژیم منحوس و نجس عربستان و امارات که این بلاها را با حمایت شیطان بزرگ انجام می دهند بدانند کشورهای اسلامی اگر متحدانه علیه آنها به پا خیزند لاشه این رژیم ها را به فاضلاب ها خواهند ریخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار