خبرهای داغ:
مسئول اطلاع رسانی سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان:

آغاز فراخوان جشنواره سرود بسیج

مسئول اطلاع رسانی سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان از آغاز فراخوان جشنواره سرود بسیج تا ۱۰ بهمن ماه خبر داد
کد خبر: ۹۰۹۶۸۸۲
|
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
عباس اعتماد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود اظهار کرد: یکی از وجوه انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با جنبش‌های به خاک و خون کشیده شده حکومت نظام ستم شاهی وجه فرهنگی و هنری است.
وی افزود: وضعیت جنگ امروز ما با سی سال پیش از بسیاری جهات فرق کرده است؛ اهمیت خاک ریز‌های اعتقاد، فرهنگی و هنری از خاکریز‌های نظامی بیشتر شده است؛ فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی میدان رزم بسیار گسترده‌ای شده اند که در آن ترانه و موسیقی، فیلم و کلیپ، عکس و نقاشی و داستان جای توپ، گلوله، خمپاره، فشنگ، نارنجک و ... را گرفته است.
مسئول بسیج هنرمندان شاهرود خاطر نشان کرد: بسیج هیچ گاه و در هیچ نبردی جا خالی نکرده است؛ در این جنگ فرهنگی و هنری و اعتقادی نیز با تمام قوا و با لشکری میلیونی و با ذوقی سرشار از عشق و امید وارد میدان شده است و این بار عزم خود را جزم کرده است تا با سر دادن آواز حق، عرصه‌ی سرود و موسیقی را از لوث فریاد‌های شیاطین انس و جن پاک نماید.
وی با اشاره برگزاری جشنواره سرود بسیج به همت سازمان بسیج هنرمندان و دانش آموزی محور‌های موضوعی جشنواره را در هشت عنوان برشمرد و گفت: بسیج، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی؛ چهل سالگی انقلاب؛ استکبار ستیزی؛ قرآن و عترت؛ بصیرت و ولایت؛ فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس؛ سیره فاطمی و نماز عناوین محور‌های جشنواره سرود است.
اعتماد با بیان شرایط و مقررات عمومی جشنواره اظهار کرد: تکمیل فرم‌های مربوطه جهت شرکت در جشنواره الزامی بوده و در صورت عدم تکمیل، آثار ارسالی حذف و کنار گذاشته خواهد شد، آثار رسیده به دبیرخانه در دو بخش برادران و خواهران به صورت مجزا داوری خواهد شد و از گروه‌های منتخب اول، دوم و سوم برادر و خواهر نیز به صورت مجزا با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر به عمل خواهد آمد و آثار ارسالی می‌بایست تا مهلت مقرر درج شده در فراخوان با فرمت mp۳ توسط سرپرست گروه به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.
وی ادامه داد: تلاش گردد نفرات شرکت کننده در جشنواره بسیجی بوده و از توان شبکه هنری بسیج استفاده شود و بهره‌ی آن به کلیه‌ی اعضای شبکه برسد و دغدغه‌های بسیج لحاظ شود و شرایط سنی اعضا گروه‌های شرکت کننده ۱۳ تا ۱۷ سال است.
مسئول اطلاع رسانی سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان به شرایط اختصاصی جشنواره هم اشاره کرد و افزود: تعداد نفرات هر گروه حداکثر ۱۵ نفر به همراه یک سرپرست و یک نفر مربی یا رهبر و هر گروه می‌تواند برای حضور در جشنواره حداکثر ۲ اثر ارسال نماید و گروه‌ها امکان استفاده از ساز‌ها و آلات موسیقی به صورت زنده در اجرا را نخواهند داشت، لیکن همراهی موسیقی به صورت پخش سی دی صوتی با اجرای زنده هم آوایان بلامانع است و در بخش برادران تکخوانی و رهبری گروه به صورت جداگانه امتیاز داده می‌شود.
وی ادامه داد: برای گروه‌های منتخب در بخش برادران در ایام الله دهه فجر اجرای میدانی پیش بینی گردیده است که به گروه‌ها جهت هر اجرا کمک هزینه تعلق خواهد گرفت و در بخش خواهران تکخوانی به صورت ۲ نفر بالا انجام می‌شود و امتیاز جداگانه‌ای ندارد و جزء موارد گروهی حساب می‌شود و رعایت حجاب اسلامی در بخش اجرای صحنه‌ای الزامی می‌باشد.
اعتماد به شاخص‌های انتخاب و ارزیابی سرود‌ها اشاره کرد و‌گفت: موزون بودن ترکیب صدا‌ها و یکدستی گروه هنگام خواندن، هماهنگی گروه به لحاظ رعایت ریتم و کوک دقیق، نوآوری و خلاقیت در تمامی موارد، تلفیق درست شعر و موسیقی در آهنگ سازی، رعایت اصول و آداب اجرای صحنه ای، تنظیم ملودی مناسب اثر و حجم، رنگ و وسعت صدا از شاخص‌های ارزیابی می‌باشد.
وی جوایز این جشنواره را نیز بیان کرد و افزود: جایزه گروه اول، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال، جایزه گروه دوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال و جایزه گروه سوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال می‌باشد.
مسئول اطلاع رسانی سازمان بسیج هنرمندان استان تصریح کرد: تقدیر گروه ویژه جایزه بهترین تکخوان جشنواره در بخش برادران، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰ ریال، جایزه بهترین هدایتگر و مربی گروه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال است.
وی با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام و ارسال اثر تا ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ خواهد بود گفت: داوری آثار رسیده به دبیرخانه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ و زمان برگزاری جشنواره استانی (گروه‌های منتخب) برادران ۲۵ بهمن و خواهران ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ می‌باشد.
اعتماد زمان اجرای میدانی گروه‌های سرود منتخب برادران را ۱۳ بهمن لغایت ۱۸ بهمن و روز ۲۲ بهمن عنوان کرد و گفت: گروه‌ها می‌توانند آثار خود را از رایانامه (ایمیل) semnanhonar@chmail.ir یا از طریق شبکه اجتماعی سروش، ایتا و تلگرام به شماره ۰۹۱۰۶۲۸۹۵۸۲ ویا از طریق پست و تحویل آثار به حوز‌های بسیج دانش آموزی و کانون‌های بسیج هنرمندان در شهرستان‌ها انجام دهند.
وی ادامه داد: آدرس ستاد جشنواره استانی، سمنان- بلوار امیر کبیر- تقاطع نهضت - خیابان رسانه - رسانه ۲ - ساختمان شهید محب شاهدین (مجتمع کفش بهمن سابق) - طبقه دوم واحد ۸ (سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان) - کد پستی ۳۵۱۴۹۸۹۹۸۱ می‌باشد و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۳۳۳۴۴۱۶۴۶ تماس حاصل نمایید.
اعتماد تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و مقررات جشنواره به نشانی اینترنتی www.semnanhonar.pariblog.ir و یا به آدرس@omor_anjomanha در شبکه‌های اجتماعی سروش، ایتا و تلگرام مراجعه فرمائید، همچنین جهت ارتباط مستقیم با دبیر جشنواره برادر محمدهادی قادری میتوانید با شماره ۰۹۱۹۳۳۲۵۱۴۳ تماس حاصل فرمائید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها