خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: مهمترین معروف در خانواده محبت است که این برگرفته از حدیث کساء است و باید دقت کنیم در خانواده مروج محبت و اخلاق حسنه باشیم تا فرزندان ما نیز یاد بگیرند و نسلی با اخلاق تربیت کنیم.
کد خبر: ۹۰۹۶۸۵۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
مهمترین معروف در خانواده محبت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام احمد نظری در نشست شورای طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر حوزه بسیج جامعه زنان صدیقه کبری (س) در حسینیه شهدا کانون جوانان بسیج شاهرود در سخنانی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: مولا علی (ع) در کلامی بیان می‌فرماید (هر کس ایام را بشناسد هیچ وقت از مسائلی که برایش پیش می‌آید غافل نمی‌شود).
وی با بیان اینکه غفلت زمانی پیش می‌آید که ایام خود را نشناسیم افزود: ما دو زمان حال و آینده داریم که عده‌ای نسبت به این دو زمان بی تفاوت هستند که قشر خاکستری عنوان می‌شوند و این بی تفاوت‌ها به باطل ملحق می‌شوند و اصحاب صف افرادی بی تفاوت بودند.
نظری با بیان اینکه افرادی که امر به معروف می‌کنند مشمول عذاب نمی‌شوند گفت: اصحاب صف سه دسته بودند، اول کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند و دوم کسانی که منکر مرتکب می‌شدند و سوم کسانی که بی تفاوت بودند که اکثریت این قوم بی تفاوت‌ها بودند که عذاب شامل افرادی که مرتکب گناه و بی تفاوت‌های این قوم شد.
وی با تاکید بر اینکه مراقب باشیم از بی تفاوت‌ها نباشیم که سرانجامی جز عذاب برایمان نخواهد بود به خانواده اشاره کرد و افزود: مهمترین معروف در خانواده محبت است که این برگرفته از حدیث کساء است و باید دقت کنیم در خانواده مروج محبت و اخلاق حسنه باشیم تا فرزندان ما نیز یاد بگیرند و نسلی با اخلاق تربیت کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها