استاندار مازندران از اصلاح‌نژاد دام‌های سبک و سنگین در استان خبر داد و گفت: این دام‌ها بهره‌وری بیشتری دارند و غذای کمتری استفاده می‌کنند لذا در نظر داریم با دامداری‌های موجود در استان به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنیم.
کد خبر: ۹۰۹۶۸۱۷
|
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین‌زادگان در نشست با وزیر جهاد کشاورزی درباره تسهیل اجرای طرح‌ها و تخصیص اعتبارات حوزه کشاورزی و شیلات گفت‌وگو کرد. ‎

وی درباره تسهیل اجرای طرح‌ها و تخصیص اعتبارات حوزه کشاورزی و شیلات تاکیداتی داشت و با بیان اینکه مجموعه‌های بزرگ و قوی در حوزه ماهیان خاویاری در استان داریم اظهار داشت: در نظر داریم به دلیل دانش و تجربه واحدهای یاد شده، ظرفیت این واحدها را افزایش دهیم و به سمت پروژه‌های فراملی و ارز آور سوق یابیم.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه صادرات موضوع مهمی برای دولت است و افزایش تولید ماهیان خاویاری تاثیر به‌سزایی در صادرات فرآورده‌های آن دارد تصریح کرد: اراضی شیبدار در استان به مدت سه سال زیر کشت گل محمدی رفته و گلاب آن کیفیت بالایی دارد و از جشنواره گلاب‌گیری در دودانگه ساری نیز استقبال خوبی شد. زعفران نیز به صورت پایلوت در استان کشت شده که محصول آن نیز بسیار مرغوب بوده است.

استاندار مازندران پرداخت تسهیلات ارزان قیمت را به این کشاورزان حائز اهمیت دانست و گفت: امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی در اعطای این تسهیلات کشاورزان استان مازندران را یاری کند.

وی از از اصلاح‌نژاد دام‌های سبک و سنگین در استان خبر داد و گفت: این دام‌ها بهره‌وری بیشتری دارند و غذای کمتری استفاده می‌کنند لذا در نظر داریم با دامداری‌های موجود در استان به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنیم.

به گفته حسین‌زادگان در این دیدار وزیر جهاد کشاورزی حمایت از صیادان و پرورش‌دهندگان ماهیان خاویاری و در راستای اصلاح نژاد دام‌های سبک و سنگین قول همکاری داد.

استاندار با بیان اینکه همچنین در بحث حمایت از باغداران و کشاورزان بحث جدی صورت گرفت که امید است به‌زودی نتیجه آن در استان دیده شود، افزود: بهره‌گیری مناسب از چوب‌های شکسته و افتاده در جنگل‌های استان از مباحث این دیدار بود تا با ساز و کار مناسب جمع آوری و در خط تولید به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: پایانه صادراتی گل و گیاه روماک در غرب مازندران٬ لایروبی و بهره‌برداری مناسب از آب بندان‌های استان، توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار، حمایت بانکی و پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی مازندران از دیگر محورهای این دیدار بود.

حسین‌زادگان یادآور شد: رسیدگی به امور شغلی صیادان مازندرانی و پرداخت 10 درصد حق بیمه صیادان توسط دولت و لحاظ کردن شرایط سخت و زیان‌آور این حرفه از دیگر موضوعات این جلسه بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها