امام جمعه شهر خنداب در جلسه شورای زکات شهرستان گفت:
حجت الاسلام موسوی با اشاره به پیوستگی زکات و نماز در اسلام و سایر ادیان گفت: تأکید بر پیوستگی زکات با نماز، تنها در دین مبین اسلام مطرح نبوده است، بلکه در ادیان سابق نیز بر این پیوستگی تأکید شده و فریضه زکات در کنار فریضه نماز، مطرح شده است.
کد خبر: ۹۰۹۶۸۱۴
|
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خنداب؛حجت الاسلام موسوی امام جمعه خنداب در جلسه شورای زکات این شهرستان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت: زکات یکی از واجبات دین مبین اسلام است. در قرآن ۵۹ مرتبه واژه زکات ذکر شده است.
وی با اشاره به پیوستگی زکات و نماز در اسلام و سایر ادیان گفت: تأکید بر پیوستگی زکات با نماز، تنها در دین مبین اسلام مطرح نبوده است، بلکه در ادیان سابق نیز بر این پیوستگی تأکید شده و فریضه زکات در کنار فریضه نماز، مطرح شده است.
امام جمعه خنداب با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه خواستار تبیین اهمیت پرداخت زکات در جامعه شد و افزود: همه باید برای جمع آوری و پرداخت اهتمام ویژه داشته باشند.
موسوی تصریح کرد: پرداخت زکات دارای آثار بسیار مطلوب در زندگی زکات دهنده و همچنین زمینه ساز گسترش عدالت و کاهش فقر در جامعه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه از مبلغ زکات جمع‌آوری شده در شهرستان خنداب توسط شورای زکات، ۸۵ درصد برنامه مصوب استان پوشش داده شده است، گفت: بیش از ۵۵۰ میلیون تومان زکات در این شهرستان تا پایان آذرماه جمع‌آوری شده است که از این مبلغ ۶۲ درصد به محرومین و ۳۸ درصد برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی از جمله ساخت غسالخانه روستای آقداش، بازسازی مسجد حضرت محمد(ص) روستای قاسم‌آباد در نظر گرفته شده است.
امام جمعه خنداب از مشکلات جذب زکات در شهرستان را کمبود وسیله نقلیه جهت تردد کارشناس زکات، عدم سیاست تشویقی برای زکات محرومین خاص غیر مددجو و عمومیت زکات خاص نسبت به زکات عام دانست.

ارسال نظرات