قلیان: یکی از برنامه‌های مهم در بسیج کارگری، الگوسازی کارگر نمونه بوده که بتوانیم در شرکت‌ها و کارخانجاتی که موفق هستند به عنوان نیروی انقلابی و الگو معرفی می‌کنیم. در بازدیدهای علمی از مراکز صنعتی تولیدی و تحقیقاتی است که در استان توسط فرماندهان پایگاه مقاومت و اعضای شورا انجام می‌شود که یک تقویت روحی برای بسیجیان است که در سطح استان انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۹۶۸۱۳
|
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول بسیج کارگری سپاه کربلای مازندران با اشاره به شعار محوری سال گفت: از سوی این سازمان و با همکاری واحدهای تولیدی طرح حمایت از کالای ایرانی در واحدهای تولیدی مازندران اجرایی می‌شود.

 

در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس بسیج کارگری نقش مهمی را ایفا کرده و اکنون نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری دربحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی مشغول به فعالیت هستند.

به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت بسیج جامعه کارگری سپاه کربلای مازندران، قلیان مدیر این سازمان میهمان دفتر تسنیم مازندران شده است ماحصل بیانات این بسیجی قشر کارگری استان را با هم می‌خوانیم.

قلیان: یاد و زنده نگه داشتن شهدا کمتر از شهادت نیست و برای انتقال ارزش‌ها به نسل چهارم در سطح استان انجام می‌دهیم که در بحث انتقال ایثار و شهادت حوزه کارگری یادواره شهدای کارگری انجام شد. جامعه کارگری استان 900 شهید تقدیم انقلاب کرده و شهدا بدون هیچ چشمداشتی برای نظام و انقلاب دفاع کردند و برخی از کارگران روز کار می‌کردند و حقوق خود را برای رزمندگان ارسال می‌کردند.

قلیان: پس از جنگ در بحث بازسازی و مرمت‌سازی در استان‌هایی که درگیر جنگ بودند و مشکلاتی در بحث خانه و مسکن داشتند کارگران نقش مهمی داشتند.

قلیان: در بحث اقتصادی مقام معظم رهبری اعلام فرمودند با هم قشر کارگر وارد عمل شد امروز همه شاهد هستیم اگر می‌خواهیم در بحث اقتصادی موفق شویم و در مقابل دشمنان بایستیم و نظام روی پای خود بایستد و باید از کارگران دفاع کنیم و امسال نیز طبق فرموده مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد. ایشان به دفاع از تولید داخل و کیفیت کالای ایرانی تاکید داشتند و در این موضوع کارگران دلسوز ما با اعتقاد و تعصبی که در بحث کالای ایرانی دارند تلاش دارند اجناس و کالا را با کیفیت بالا تولید کنند تا این امر موجب شود از خرید اجناس خارجی بپرهیزیم.

طبق فرموده مقام معظم رهبری آن میزان که مردم نسبت به تیم‌های مورد علاقه‌شان تعصب نشان می‌دهند نسبت به کالای ایرانی نیز تعصب داشتند امروز شاهد این همه ورود اجناس خارجی به کشور نبودیم در این مسیر باید مردم را به سمت کالای ایرانی هدایت کنیم که این امر تلاش مسئولان را می‌طلبد. هر جا مردم وارد عمل شدند ما در آن طرح موفق شدیم.

قلیان: امروز دشمن با فضای مجازی و تبلیغات غربی روی اجناس خارجی مانور می‌دهد برای آن که ما بتوانیم در مقابل دشمنان بایستیم باید نسل چهارم انقلاب را با فضای انقلاب آشنا کنیم که در این زمینه تفاهم نامه با آموزش و پرورش منعقد شد تا دانش‌آموزان مراکز تولیدی و صنعتی را ببینند و هر شهری 5 مدرسه، دو مرکز تولیدی و صنعتی را بازدید قرار دهند و از آنجایی که تعداد دانش‌آموزان زیاد است در برخی شهرها از تولیدکنندگان موفق که نقش مهمی در بحث تولید و اشتغال دارند برای سخنرانی به مدارس می‌آیند که این طرح نو اجرا شود.

قلیان: با توجه به مسائل اقتصادی برخی کارخانجات و شرکت‌ها در حال تعدیل نیرو و یا بسته شدن بوده که سازمان بسیج کارگری استان به عنوان عضو شورای تامین کار و اشتغال مشکلات و معضلات شرکت‌ها و کارخانجات را مورد پیگیری قرار داده که مهم‌ترین مشکلات کارگران در زمینه تامین اجتماعی، منابع مالی معوقات بانکی بود که خوشبختانه مسئولان کشوری بازدید مختلفی از این مراکز داشتند و گامی در جهت رفع این مسائل برداشته شد و در ادامه با همکاری مسئولان استانی و کشوری برطرف کنیم تا چرخه تولید بچرخد تا شاهد تعطیلی مراکز تولیدی و صنعتی نباشیم.

همچنین در بحث حمایت از کالای ایرانی و افزایش با کیفیت تولید طرح شیفت ایثار به حوزه‌های مقاومت اعلام کردیم که این در سطح استان جواب داده است. طرح شیفت ایثار کارگران قشر زحمتکش علاوه بر کار موظفی خود برای اینکه تولید و اشتغال خوب داشته باشیم و کیفیت کالا را افزایش دهیم خارج از زمان بدون آنکه ریالی دریافت کنند مشغول فعالیت شدند. یکی از موفقیت‌ها حضور کارگران در شیفت ایثار بود که خالصانه موجب پیشرفت و پیشبرد مراکز صنعتی شد.

قلیان: امروز جنگ بزرگ ما جنگ اقتصادی است که اگر نتوانیم در پایان سال در بحث حمایت از کالای ایرانی کار کنیم در حقیقت یک ضربه‌ای است که به خودمان وارد کردیم. امروز کشور روی پای خود ایستاده و هیچ گونه نیازی به کشورهای دیگر نداریم و باید همه بدانیم امروز تحریم آنقدر تاثیر ندارد که قیمت اجناس را چندین برابر کنیم که متاسفانه در کشور مشکل مدیریتی دارد که باید همه ما در سنگر خدمت به درستی به وظایف خود عمل کنیم تا دشمنان ما ناکام بمانند.

قلیان: در سطح استان بحث هیئت‌های اندیشه‌ورز فعال شد که می‌توانیم کمک خوبی در بحث اقتصاد کشور و حمایت از کالای ایرانی داشته باشیم از نیروهای نخبه، مبتکر و مخترع در استان استفاده می‌کنیم و مسئولان و مدیران کل از ایده این قشر استفاده کنند.

قلیان: یکی از برنامه‌های مهم در بسیج کارگری، الگوسازی کارگر نمونه بوده که بتوانیم در شرکت‌ها و کارخانجاتی که موفق هستند به عنوان نیروی انقلابی و الگو معرفی می‌کنیم. در بازدیدهای علمی از مراکز صنعتی تولیدی و تحقیقاتی است که در استان توسط فرماندهان پایگاه مقاومت و اعضای شورا انجام می‌شود که یک تقویت روحی برای بسیجیان است که در سطح استان انجام می‌گیرد.

همچنین برای تنوع کار در بسیج کارگری در مناسبت‌های مختلف مسابقات ورزشی برای کارگران داریم که یک برنامه خوب و با نشاط است.

قلیان: در بحث حجاب خواهران کارگر اقدام به برپایی نمایشگاه و برای خرید چادر کمک شد تا در بحث عفاف و حجاب گام برداریم. در زمینه ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در خانواده‌ها بسیج کارگری در این راستا نیز از سخنران برای خواهران دعوت شد تا بحث آموزش و توانمندی مدیران برای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان‌ها در شرکت‌ها و کارخانجات فعال کنیم.

قلیان: قطعه نیروگاهی جز کالای فنی است که در گذشته از کشورهای دیگر با مبالغ بالا تهیه می‌شد اما امروز به همت کارشناسان داخلی تولید می‌شود و دیگر نیازی به کشورهای دیگر نیست که نیاز است در بحث مالی کمک شود و 1400 قطعه نیروگاهی توسط متخصصان بسیجی تولید و در این زمینه نمایشگاهی تولید داخلی در شهرهای مختلف برگزار شد.

قلیان: 24 هزار کارگر در سطح شرکت‌ها و کارخانجات در سطح استان به عنوان سرباز ولایت گوش به فرمان فرمایشات مقام معظم رهبری، نظام و انقلاب فعالیت می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها