نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در جمع فضلا و نخبگان استان در قم گفت: ساده زیستی و زی طلبگی شاخه اصلی روحانیت در جامعه اسلامی است که با این سلوک میتوان الگویی برای آحاد مردم شد و با نفوذ کلام بصیرت افزایی کرد.
کد خبر: ۹۰۹۶۸۱۰
|
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حضرت حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم اینکه طلاب و روحانیون در کنار و همراه مردم باشند و برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در جامعه تلاش کنند، اظهارداشت: زمانی سخنان ما در جامعه تاثیرگذار است که امر به معروف و نهی از از منکر را از خودمان شروع کنیم و ساده زیستی را در جامعه الگوی دیگران قرار دهیم.
وی افزود: اگر روحانیون می خواهند در وظایف خود موفق عمل کنند باید با مردم و در کنار آنها باشند و به تحصیل علم اهمیت دهند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: بر یک طلبه واجب است که با محوریت اخلاق و ادب، تمامی شئونات و نکات اخلاقی و رفتاری و در واقع عزت نفس خود را رعایت کند و با الگوگیری از آیات، روایات و سیره اهل بیت(ع) مطابق آنها رفتار کنند.
رئیس شورای عالی مدیریت حوزه علمیه استان تاکید کرد طلاب باید به عنوان آگاه ترین قشر، به مسائل سیاسی توجه ویژه داشته باشند و با ورود به مسائل سیاسی از نظام پشتیبانی کرده و از ورود به مسائل جناحی اجتناب کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی گفت : در این شرایط باید همواره هوشیاری و بصیرت خود را ارتقا ددهیم و نباید از دشمن غفلت کرده یا ناخودآگاه در دام دشمن گرفتار شویم .
امام جمعه تبریز با بیان اینکه بصیرت یعنی داشتن آگاهی و مطلع شدن از حوادث و اتفاقات دیروز ، شناخت حال و پیش بینی برای آینده است تصریح کرد: علت جنگ اقتصادی با چانشنی فشار روانی و فشار عملی استکبار، پیشرفت هسته‌ای ، توانایی بالای موشکی ، قدرت دفاعی و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است.
نماینده مقام معظم رهبری در استان تاکید کرد: در این شرایط باید با بصیرت افزایی مراقب باشیم تا فریب ظاهرسازی و زبان‌بازی دشمنان را نخوریم و کاری نکنیم تا دشمن خبیثی که از در رانده شده، این بار از پنجره وارد شود.

ارسال نظرات