نخستین جشنواره تئاتر هنرمندان شاهد کشور در رامسر برگزار شد

نخستین جشنواره تئاتر ملی هنرمندان شاهد و ایثارگر کشور در دو بخش صحنه ای و خیابانی با معرفی برترین‌ها در رامسر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۰۹۶۸۰۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نخستین جشنواره تئاتر ملی هنرمندان شاهد و ایثارگر کشور در دو بخش صحنه ای و خیابانی با معرفی برترین‌ها در رامسر به کار خود پایان داد.

 هدایت مظلومی افزود: در زمینه ایثار و شهادت پشتوانه ای مناسبی در مازندران فراهم بوده و خداوند را شاکریم بار دیگر میزبانی مراسمی را عهده دار شدیم که می‌توانیم در خدمت فرزندان شهید و ایثارگر باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره ملی تئاتر کشف استعدادها، تهذیب قلوب و تجدید دوستی‌ها برای بهتر زیستن در ادامه زندگی است، تصریح کرد: صبحت از فرهنگ و هنر در میان هنرمندان در حقیقت زیره به کرمان بردن است. مهم ترین رسالتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌کند مقوله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌توان گفت آرامش و آسایش ایجاد شده در جامعه مدیون خون شهیدان، جانبازان و والامقامان ایثارگران است.

مظلومی با بیان اینکه خانواده بزرگ شاهد و ایثارگر در حوزه فرهنگ و هنر وظایف و رسالت‌های خطیر به مراتب بیشتر از سایر هنرمندان دارند، گفت: پیام رسانی صحیح به مخاطب، ترویج واقعی فرهنگ ایثار و شهادت و شیوه‌های ابلاغ پیام برعهده فعالان این حوزه است.

حجت الاسلام کاویانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه نقش هنرمندان تئاتر حوزه ایثار و شهادت در ترویج این فرهنگ به جامعه ضروری است، گفت: شناخت استعدادهای مناسب و ایجاد انگیزه برای جامعه ایثارگر از اهداف این جشنواره است.

 هنرمندان شاهد و ایثارگر کشور در دو بخش 9 گروه صحنه ای و 12 گروه خیابانی آثار خود را در سه روز به نمایش گذاشته و برترین‌هایی هر بخش از استانهای مختلف کشور برگزیده شدند.

 در تئاتر صحنه ای و خیابانی استان‌های مازندران، ایلام،کرمان، البرز، لرستان،خوزستان،کرمانشاه، فارس، اردبیل، مرکزی، آذربایجان شرقی، بوشهر، کهلیلویه و بویر احمد شرکت کردند.

در این مراسم ضمن تقدیر از برترین‌های بخش‌های مختلف هنری جشنواره، از مادر شهید هنرمند مازندران به نام امید زندی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار