خبرهای داغ:
مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر،با بیان این که روحانیت شیعه همواره در کنار مردم بوده است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین عوامل موفقیت روحانیت شیعه نیز همراهی با مردم در همه صحنه ها و عرصه بوده است.
کد خبر: ۹۰۹۶۷۶۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، سید عربعلی جباری، مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، در جلسه احیای موقوفات این مدرسه، وقف را یکی پشتوانه های ارزشمند حوزه های علمیه در طول تاریخ برشمرد.

وی با بیان این که در گذشته علما و فقهای دینی از ظرفیت وقف برای اداره امور مدرارس علمیه استفاده می کردند، افزود: متأسفانه بسیاری از این موقوفات در طول زمان دچار فراموشی شده است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از مدارس علمیه دارای موقوفاتی هستند که نیازمند شناسایی و احیاء است، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم مدیریت صحیح در نگهداری این موقوفات، در حال حاضر آثاری از این موقوفات وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حفظ استقلال حوزه های علمیه مهم ترین هدف علما در تعیین موقوفاتی برای مدارس علمیه دانست و تصریح کرد: حوزه های علمیه همواره بر اساس وجوهات شرعی و کمک های مؤمنان اداره شده و این سنت امروز نیز حفظ مانده است.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با تأکید براین که علما و مراجع عظام تقلید امروز نیز بر حفظ استقلال حوزه های علمیه تأکید دارند، افزود: علیرغم نقش مؤثر و تعیین کننده حوزه و روحانیت در پیروزی انقلاب، اما این مرکز مهم دینی هیچ گاه در پی حق خواهی نبوده است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که حوزه های علمیه علیرغم مواجهه با مشکلات گسترده مالی، اما هیچ گاه به دولت ها وابسته نبوده اند، بیان داشت: مردمی بودن حوزه های علمیه یکی از مهم ترین شاخصه های حوزه و روحانیت شیعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت شیعه همواره در کنار مردم بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین عوامل موفقیت روحانیت شیعه نیز همراهی با مردم در همه صحنه ها و عرصه بوده است.

به گزارش حوزه نیوز، مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) با اشاره به این که دشمن به هر بهانه ای در تلاش است جایگاه حوزه های علمیه را در میان مردم تضعیف کند، بیان داشت: به همین دلیل با تبلیغات دروغین و ساختگی در می کوشد چهره ای دروغین از حوزه و روحانیت را در جامعه معرفی کند.

ارسال نظرات