خبرهای داغ:
محفل انس با قرآن و تفسیر به میزبانی پایگاه مسلم بن عقیل حوزه بسیج مساجد و محلات امام علی(ع) و شورای محله اسلامی شهرک شهید بهشتی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۶۷۰۵
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محفل انس با قرآن و تفسیر قرآن توسط امام جمعه شاهرود در مسجد مسلم ابن عقیل (ع) محله اسلامی شهرک شهید بهشتی برگزار شد.
در این محفل که با قرائت قرآن کریم توسط قاری بسیجی ممتاز شهرستان مرتضی آشوری از اهالی این محله برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در سخنانی با بیان اینکه اصل اخلاق یک مسئله فطری است و کمونیست‌ها هم اخلاق را قبول داشتند، اما از زاویه و عینک دید خودشان گفت: بعد از انقلاب فرانسه چند شبهه راجع به اخلاق دینی و انسانی مطرح کردند، می‌گفتند که اخلاق انسان را محدود می‌کند و مخالف آزادی انسان است و انسان باید آزاد باشد!
وی با بیان اینکه محدود نبودن انسان در این تفکر می‌گوید، من آزاد هستم، من میخواهم پشت سر کسی حرف بزنم، اما اخلاق می‌گوید این غیبت است و حرام است.
امینی با بیان اینکه آزادی یعنی چه؟ اظهار کرد: آیاتی در قرآن بحث آزادی را بیان کرده است و خدای متعال نظام هستی را بر اساس آزادی خلق کرده است و اگر اخلاق یک سری محدودیت‌هایی برای ما آورد آیا مخالف آزادی است؟!
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به تعبیر شهید مطهری در باب آزادی بیان کرد: آزادی سیاسی خوب است، آزادی اقتصادی خوب است، آزادی بیان آزادی اندیشه خوب است، اما اگر انسان یک آزادی را نداشته باشد که  آزادی معنوی است همه این‌ها منجر به استبداد می‌شود.
وی افزود: اگر از آزادی  خدا و دین و معنویت که آزادی معنوی می‌آورد جدا شود؛ آزادی سیاسی می‌شود استبداد، آزادی اقتصادی می‌شود نظام سرمایه داری، آزادی فرهنگی می‌شود ولنگاری.
امام جمعه شاهرود عنوان کرد: اخلاق اسلامی و اخلاق انسانی منافاتی با آزادی بشر ندارد و بهترین آزادی که دین و انبیا برای ما آوردند، آزادی معنوی است که سایر آزادی‌ها را در بر دارد.
این برنامه به میزبانی پایگاه مسلم ابن عقیل حوزه بسیج مساجد و محلات امام علی (ع)، شورای محله اسلامی شهرک شهید بهشتی و هیئت امنا و خدامین مسجد مسلم ابن عقیل این شهرک اجرا شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها