خبرهای داغ:
مدیرعامل آبفای شهری استان قزوین

زنگ آب نواخته شد/بازسازی ۵۰ کیلومتر خط انتقال آب در سال گذشته

بیرانوندی گفت:در سال قبل ۵۰ کیلومتر خط انتقال آب بازسازی و ۵۲ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان نصب شده است و کار اجرای طرحها با شدت ادامه دارد تا تامین آب شبکه برای شهروندان دچار اختلال نشود
کد خبر: ۹۰۹۶۶۸۱
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز(شنبه) با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار، داراب بیرانوندی مدیرعامل آبفای شهری قزوین و جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان، جشن فراگیری نخستین واژه الفبای فارسی آب در دبستان دخترانه دژمجو برگزار شد.

داراب بیرانوندی در این مراسم بیان کرد:امروز با توجه به کاهش منابع آبی، متاسفانه به دوران سازگاری با کم آبی رسیده ایم که باید با فرهنگ سازی برای کاهش آثار سوء مصرف اقدام نماییم.

وی گفت:ترویج و گسترش آموزش همگانی مدیریت مصرف آب با همکاری سایر ارگانهای فرهنگی امکان پذیر است که گامی در جهت مصرف بهینه از آب است.

مدیرعامل آبفای شهری استان قزوین اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین برنامه هایی فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف است. در همین راستا در سطح مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه فرهنگ سازی را آغاز کرده ایم.

بیرانوندی عنوان کرد: طرح داناب و جشن فراگیری آب از برنامه هایی است که در آشنایی دانش آموزان با فرهنگ مصرف بهینه آب نقش مهمی داشته که این امر می تواند موجب کاهش مصرف آب در مدارس و خانواده ها شود.

وی افزود: ایران کشوری کم آب است و با وجود تبخیر سه برابری جهانی، درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی هزینه می شود که باید در همه بخشها با مدیریت مصرف بتوانیم از این مایه حیاتی به بهترین نحو ممکن صیانت نماییم.

مدیرعامل آبفای شهری استان قزوین اضافه کرد: در صورتی که جمعیت کشور به ۹۰ میلیون نفر برسد به ۱۱۸ میلیارد مترمکعب آب نیاز داریم در حالی که در حال حاضر میزان آب مصرفی ۹۰ درصد است و چالش ها جدی تر، آینده نگران کننده ای را در پی داشته است.

بیرانوندی تصریح کرد: در سال قبل ۵۰ کیلومتر خط انتقال آب بازسازی و ۵۲ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان نصب شده است و کار اجرای طرحها با شدت ادامه دارد تا تامین آب شبکه برای شهروندان دچار اختلال نشود.

وی اضافه کرد: در فضای مجازی کودکان می توانند با ارسال پیام کوتاه با استفاده از سامانه ۱۲۲ پیام های خود به والدینشان در زمینه صرفه جویی ارسال کنند تا به عنوان سفیران آب به آنها هدایایی تقدیم شود.

در ادامه حجت الاسلام انصاری معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین هم با تشریح تشکیل تمدن های بشر و نقش حیاتی آب، بر ضرورت ترویج آموزه های دینی در این راستا تاکید کرد.

وی گفت: ۶۴ آیه در مورد آب نازل شده که اهمیت دینی آن را نشان می دهد و بزرگان و گذشتگان نیز به دقت به اهمیت آب واقف بودند و بهتر از ما آن را مدیریت می کردند که امروز همه باید این بحران را جدی بگیریم و برای کاهش آن تلاش کنیم.

حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: اگر بخواهیم کشورمان آباد شود باید نحوه مصرف و مدیریت آب را جدی بگیریم و با توجه به تاثیر پذیری کودکان، لازم است آموزش ها و فرهنگ سازی را از سنین کودکی آغاز کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش عنوان کرد: شرط اثر بخشی آموزش های همگانی به ویژه برای دانش آموزان، استمرار آموزش با استفاده از روشهای تاثیرگذار و ایده های جدید است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها