مسئول دبیرخانه جشنواره ملی آیات در آذربایجان غربی:
مسئول دبیرخانه جشنواره ملی آیات در آذربایجان غربی گفت: جشنواره آیات فرصتی برای خروج قرآن از مهجوریت است.
کد خبر: ۹۰۹۶۶۷۴
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

 بحرعلی محمودی مسئول دبیرخانه جشنواره ملی آیات در آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، بیان کرد: با توجه به اینکه آموزه‌های قرآن در اصلاح رفتار و کردار انسان نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کند، رسانه‌ها با بهره‌گیری از قرآن می‌توانند سبک زندگی درست را به مخاطبان بیاموزند.

وی ادامه داد: امروز رسانه‌ها به‌عنوان پل ارتباطی، نقشی مهم و اساسی در ایجاد روابط اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی در جامعه ایفا می‌کنند.

محمودی با بیان اینکه شيوه‌های هنری، بهترين روش برای ترويج فرهنگ قرآنی در جامعه است، افزود: شيوه‌های هنری، بهترين روش برای ترويج فرهنگ قرآنی در جامعه است، توليد و خلق آثار مختلف هنری قرآنی می‌تواند در قالب گروه‌های مختلف هنری انجام شود.

وی بیان کرد: بخش قرآن و عترت امسال با تغییر رویکردها و سیاست‌های خود در نظر دارد به غیر از فعالیت‌های قرآن و عترت در زمینه آموزش عمومی قرآن کریم و تبلیغ و ترویج قرآن با رویکردهای جدید در قالب هنر، مطبوعات، رسانه و فرهنگی در این امر خطیر فعالیت کند.

محمودی اظهار کرد: این تغییر رویکرد با توجه به فعالیت‌های انجام شده بسار مؤثر خواهد بود؛ چرا که اثربخشی و ماندگاری یک اثر در جامعه زمانی که با هنر ترکیب شود بیشتر خواهد شد و می‌توان گفت هنر، بهترين روش ترويج فرهنگ قرآنی در جامعه است، در همین راستا و جهت استفاده از این ظرفیت عظیم امسال جشنواره‌های مختلفی از جمله جشن رمضان در قالب فرهنگ، هنر، سینما و قرآن وعترت برگزار شد.

وی بیان کرد: در ادامه فعالیت‌های صورت گرفته جشنواره ملی رسانه و آیات در فضای مکتوب و مجازی برگزار خواهد شد که این جشنواره در ۱۳ محور با موضوع قرآن و عترت و بخش‌های رسانه نیز در ۹ محور خواهد بود.

محمودی در ادامه با اشاره به بخش ویژه این جشنواره گفت: بخش ویژه این جشنواره نیز طراحی پوستر با موضوع قرآن و عترت است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ دی‌ماه ارسال کنند.

وی تأکید کرد: آثار و مقالات مختلفی از سراسر کشور دریافت شده است که این آثار براساس کیفی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات