یارمحمدی:

تأیید تجهیزات بی‌کیفیت ساختمانی توسط برخی از آزمایشگاه‌های خصوصی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: نهاد بازرسی و نظارت بر تولید تجهیزات ساختمانی باید بخشی از حاکمیت باشد و نمی توان این امور را به بخش خصوصی واگذار کرد.
کد خبر: ۹۰۹۶۶۳۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره کاهشکیفیت تولید بتن آماده در کشور، گفت: قطعا هر گونه اقدامی برای کاهش بازرسی و نظارت بر روند تولید تجهیزات ساختمانی نتیجه ای جزء کاهش کیفیت ساختمان ها و آسیب پذیر شدن ملک ها ندارد.

 
تولید بتن مقاوم

موازی‌کاری دستگاه های ناظر بر روند تولید تجهیزات ساختمانی در کشور

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی مشکل اصلی موضوع تولید و نظارت بر تولید تجهیزات ساختمانی و عمرانی، موازی کاری دستگاه های ناظر در کشور است.

عملکرد قابل قبول آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه  در حوزه نظارت بر تولید تجهیزات ساختمانی

وی ادامه داد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی از ادوار گذشته مسئولیت آزمایش و سنجش کیفیت تجهیزات ساختمانی را برعهده داشت و انصافا توانسته بود که اقدامات قابل قبولی در این عرصه داشته باشد.

یارمحمدی افزود: امروز اختلافاتی میان سازمان استاندارد و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی درباره متولی اصلی کالیبره کردن دستگاه‌های آزمایش بتن وجود دارد و این موازی کاری مشکلات بسیاری را در این عرصه ایجاد کرده است.

فعالیت آزمایشگاه های خصوصی روزنه تولید و تأیید تجهیزات بی کیفیت ساختمانی

یکی دیگر از معضلات کنونی در عرصه نظارت و بازرسی بر تولید تجهیزات ساختمانی به ویژه بتن، ایجاد و فعالیت آزمایشگاه های خصوصی است. امروز به موازات فعالیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی، آزمایشگاه های خصوصی کار می کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی دیگر از معضلات کنونی در عرصه نظارت و بازرسی بر تولید تجهیزات ساختمانی به ویژه بتن، ایجاد و فعالیت آزمایشگاه های خصوصی است. امروز به موازات فعالیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی، آزمایشگاه های خصوصی کار می کنند.

تأیید تجهیزات بی کیفیت ساختمانی توسط برخی از آزمایشگاه های خصوصی

وی گفت: به نظر من نهاد بازرسی و نظارت بر تولید تجهیزات ساختمانی باید بخشی از حاکمیت باشد و نمی توان این امور را به بخش خصوصی واگذار کرد، زیرا امروز شاهد هستیم که برخی از آزمایشگاه های خصوصی تنها در راستای منافع مالی خود کار کرده و تجهیزات بی کیفیت ساختمانی را تأیید می کنند.

یارمحمدی تصریح کرد: عملکرد و وضعیت نامناسب آزمایشگاه های خصوصی به صورتی است که یک نهاد یا سازمان باید بر اقدامات و عملکرد آن ها نظارت داشته باشد.

تمام دستگاه های ناظر بر تولید تجهیزات ساختمانی باید ادغام شوند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من تمام دستگاه های ناظر بر تولید تجهیزات ساختمانی باید ادغام شده و یک نهاد اصلی برای این بخش تشکیل شود تا بتوانیم به درستی و به دور از موازی کاری بر روند تولید این تجهیزات نظارت کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار