امام‌جمعه اردکان با اشاره به اینکه ملاک تشخیص حق و باطل افراد نیستند، گفت: حماسه ۹ دی نشانه بلوغ سیاسی و اعتقادی مردم ما بود.
کد خبر: ۹۰۹۶۵۷۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولین در مسجد جامع شهر احمدآباد اردکان برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در این مراسم با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: باید برای خدا افراد را دوست داشت و برای خدا باکسی دشمنی کرد. تولی و تبری باید برای خداوند باشد.
وی افزود: متأسفانه رابطه و دوستی عده‌ای از افراد بر روی ملاک‌های دنیوی است و برای امور دنیا باهم دوست هستند و باهم دشمنی می‌کنند. این کار آن‌ها را ز. خدا دور می‌کند. در دوستی و محبت باید اشخاص را کنار گذاشت. حب و بغض ما باید از امور شخصی خارج شود و ملاک ما باید اهل‌بیت (ع) باشد.
امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: یکی از نشانه‌های جامعه پیشرفته ازنظر دینی و اعتقادی این است که در میان مردم آن جامعه ملاک و معیار تشخیص حق و حقیقت افراد نباشند. این نشانه بلوغ سیاسی مردمی است که در شناخت حق و باطل افراد را کنار می‌گذارند.
وی تصریح کرد: نهم دی‌ماه نشان داد که مردم ما به این بلوغ سیاسی و اعتقادی رسیده‌اند و به اشخاص و افراد کاری نداشتند. حق و باطل را نمی‌شود با افراد و جایگاه آن‌ها شناخت. حماسه ۹ دی نشان داد که مردم ما به این بلوغ رسیدند و به‌جایی رسیدند که در شناخت حق و باطل افراد را کنار گذاشتند.
شاکر گفت: پایه‌های نظام و انقلاب ما آن‌قدر قوی شده است که استواری و استحکام این نظام به افراد بستگی ندارد و حتی اگر برخی از بزرگان این نظام را رها کنند انقلاب ما سر جای خودش می‌ماند و حفظ می‌شود. نظام مقدس جمهوری ما امروز مانند یک سقف مستحکم روی پای خود ایستاده است و ایستادگی آن به اشخاص بستگی ندارد.
وی بیان کرد: خیال خام دشمنان نظام این است که پایه‌های انقلاب روی شخص یا اشخاص بناشده است درحالی‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی آن‌قدر قوی شده است که پایه‌هایش بر مبنای ایمان و حمایت مردم بناشده است و با رفتن اشخاص این نظام متزلزل نمی‌شود.
امام‌جمعه اردکان گفت: در سال ۸۸ اتفاقاتی افتاد و فتنه‌ای برپا شد و افرادی به میدان آمدند که گاهی مردم را دچار تردید کردند، اما مردم ما با بلوغ سیاسی و اعتقادی خود حساب اشخاص را از قانون و شرع جدا کردند. کاری که موجب شادی دشمنان می‌شود اشتباه است.
وی در پایان اظهار داشت: خدا را شکر که نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم بصیر ما به آن درجه‌ای از ایمان و باور رسیده‌اند که رفت‌وآمد افراد بزرگ در این نظام خللی ایجاد نمی‌کند. شخصیت‌های بزرگ و باسابقه می‌آیند و می‌روند و نظام ما استوار می‌ماند و این نشان از قوت و قدرت نظام جمهوری اسلامی است که پایه‌هایش استوارشده است.
انتهای پیام/ د
ارسال نظرات