خبرهای داغ:
روحیه کار و حضور در کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خدمت به مددجویان به عنوان ولی نعمت، با نگاه اداری به کار مطابقت ندارد، از این رو هر کسی که در این نهاد کار می کند به واقع خود را مدیون و بدهکار مددجویان می داند و دغدغه خدمت به آنها را داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۹۶۵۵۴
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خدمت بی منت به نیازمندان را هدف اصلی این نهاد دانست و بیان کرد: خدمت به عیال ا... در کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ما توفیق است و باید قدر دانسته شود چراکه محل کار و ارتزاق ما محل کسب برکت در زندگی نیز شده است.
وی ادامه داد: اگر در خدمت به نیازمندان کوتاهی کنیم به نسبت سایر کارکنان دولت باید بیشتر در درگاه الهی خود را پاسخگو بدانیم چراکه خدمت به محرومان در درگاه الهی از ارزش و برجستگی بالاتری برخوردار است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: روحیه کار و حضور در کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خدمت به مددجویان به عنوان ولی نعمت، با نگاه اداری به کار مطابقت ندارد، از این رو هر کسی که در این نهاد کار می کند به واقع خود را مدیون و بدهکار مددجویان می داند و دغدغه خدمت به آنها را داشته باشد.
وی اضافه کرد: اگر مردم به کمیته امداد امام (ره) اعتماد دارند به واسطه تلاش های صادقانه و خدمات مناسب ارائه شده به مددجویان است و تا زمانی که این روحیه خدمت در میان امدادگران وجود دارد، مردم پشتیبان این نهاد هستند.
مومنی تصریح کرد: نفس قدسی حضرت امام خمینی (ره) که برآمده از سیره نبوی و علوی (ع) است موجب شده تا محل خدمت به نیازمندان به عنوان نهادی مردمی با رویکرد دینی بنا شده و در جامعه خدمات خود را جاری کند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: تعهد خدمت در کمیته امداد امام خمینی (ره) مضاعف و بیشتر از سایر دستگاه هاست چراکه امدادگران خود را به لحاظ قانونی نماینده نیکوکاران برای رساندن کمک ها به محرومان می دانند و از طرفی این مسئولیت به لحاظ شرعی برجسته تر است چراکه موظف هستیم براساس نیت نیکوکار، کمک را در محل و موضوع تعیین شده هزینه کنیم.
وی تأکید کرد: رشد کمک های مردمی در طرح های مختلف و در فصول زمانی گوناگون نشان از عمل به این تعهد دارد از این رو باید تلاش کنیم تا بیش از پیش برای خدمت به نیازمندان گام برداریم.
مومنی با اشاره به مسئولیت محدود کمیته امداد امام (ره) توضیح داد: ایجاد و شدت فقر به دست کمیته امداد نیست بلکه شاخص ها و تصمیم های خارج از این نهاد بر بروز و تشدید فقر تأثیرگذار است ولی تلاش امدادگران بر این است که با ارائه بسته های خدمتی مختلف، بستر رفع فقر و محرومیت را فراهم می کند.
وی خطاب به کارکنان کمیته امداد گفت: همه کارکنان کمیته امداد باید برای خدمت به محرومان تلاش کنند ولی وظیفه و حساسیت کاری مددکاران بیشتر است چراکه آنها با شناسایی ظرفیت و توانایی و همچنین نقاط ضعف مددجویان، راهکار مناسب را برای توانمندسازی و محرومیت زدایی در هر خانواده را ارائه می کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: شناسایی دقیق مشکلات و رفع محرومیت از طریق توانمندسازی و ایجاد اشتغال مددجویان باید با جدیت دنبال شود چراکه ایجاد درآمد برای مددجویان و قطع ارتباط مالی نیازمند یک گام اساسی برای محرومیت زدایی است.
درابتدای این دیدار، ملاحسنی ، رییس اداره خرمدشت گزارشی از عملکرد این اداره در 8 ماهه سال جاری ارائه کرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها